شناسهٔ خبر: 45993952 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرونا در اروپا| از بار بدهی‌های عظیم دولتی در ایتالیا تا افزایش آمار بیکاران در آلمان

جدیدترین اخبار اروپا حاکی از آن است که کرونا کوه عظیمی از بدهی‌های دولتی را برای ایتالیا به بار آورده و منجر به افزایش بیکاری در کشور آلمان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بیشتری به بار می آورد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

تمدید محدودیت‌ها در دستور کار دولت فرانسه

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که اقدامات و محدودیت های کرونایی که از اواسط دسامبر گذشته برای مهار کرونا در فرانسه اعمال شده است بر اساس اعلام دولت حداقل 4 تا 6 هفته دیگر برقرار خواهد بود. وزیر بهداشت فرانسه ابراز امیدواری کرد که شرایطی ایجاد نشود که به تشدید این محدودیت ها نیاز شود.

تست‌های جمعی اجباری در شرکت‌ها در جمهوری چک

جمهوری چک هم تست های جمعی اجباری در همه شرکت های بزرگ و متوسط را در دستور کار قرار می دهد. دولت تحت یک نشست کابینه که شب گذشته برگزار شد این تصمیم را اتخاذ کرد. بر اساس این طرح دولت، طی دو هفته آینده باید حدود 2.1 میلیون کارگر و کارمند شرکت های بزرگ و متوسط حداقل یک بار تست کرونا بدهند.

اتریش هم با وجود افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به مسیر بازگشایی ها و کاهش محدودیت ها در سطح منطقه‌ای ادامه می دهد.

افزایش چشمگیر بدهی‌های دولتی در ایتالیا

با توجه به بحران کرونا بدهی های دولتی در ایتالیا بیش از 20 درصد افزایش پیدا کرده است. اداره آمار ایتالیا (ایستات) اعلام کرده که بدهی های دولتی این کشور در سال گذشته به 155.6 درصد تولید ناخالص ملی افزایش پیدا کرده، در حالی که در سال 2019 این رقم بالغ بر 134.6 درصد بوده است.

بر اساس اطلاعات ایستات ایتالیا تا پایان سال 2020 یک بدهی عظیم 2.57 تریلیون یورویی را به بار آورده که 160 میلیارد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است. تولید ناخالص ملی سومین اقتصاد منطقه یورو هم در سال گذشته 8.9 درصد کاهش پیدا کرده که این نتیجه محدودیت های ایجاد شده برای مهار کرونا بوده است.

افزایش بیماران کرونایی بستری شده در اورژانس‌های آلمان

شمار بیماران کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه آلمان هم به آرامی افزایش می یابد. بر اساس اطلاعات مقامات مربوطه روز گذشته 2862 نفر در این بخش ها بستری بودند در حالی که روز قبل از آن شمار این بیماران 2834 مورد بوده است.

اعلام وضعیت اضطراری کرونایی در فنلاند

کشور فنلاند هم برای مهار کرونا وضعیت اضطراری کرونایی در این کشور اعلام می کند.

تشدید مناقشات در دولت ائتلافی آلمان درباره چگونگی مهار کرونا

مناقشات در دولت ائتلافی آلمان درباره چگونگی ادامه روند مبارزه با بحران کرونا تشدید شده است.

حزب سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی شریک خود (حزب دموکرات مسیحی) در دولت را به شکست در مبارزه با بحران کرونا متهم کرده است.

"نوربرت والتر بوریانس"، رئیس حزب سوسیال دموکرات بخصوص به مدیریت بحران "آنگلا مرکل"، صدر اعظم در بحران کرونا انتقاد وارد کرده است.

وی در گفتگویی با یک رسانه آلمانی اعلام کرده است: ما رئیسی در دولت داریم که در هماهنگی ها در این بحران چیزهای زیادی را از دست داده است. بخصوص رهبران سیاسی بویژه شریک ائتلافی ما حزب دموکرات مسیحی وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند.

وی در این گفتگو همچنین انتقاد شدیدی به پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد و ینز اشپاهن، وزیر بهداشت کشورش وارد کرده و گفت: جای پیشرفت زیادی در اقدامات آن ها برای مقابله با کرونا وجود دارد. نقاط ضعف شریک ائتلافی ما باید توسط اولاف شولتز، معاون صدر اعظم و دیگر وزرای حزب سوسیال دموکرات برطرف شود.

"ساسکیا اسکن"، رئیس دیگر حزب سوسیال دموکرات هم انتقاد شدیدی به مدیریت بحران شریک ائتلافی خود وارد کرده و تاکید کرد: تجارب در سال کرونا نیاز اساسی به اقدام را آشکار کرد و نشان داد که ما به عنوان مثال تا چه اندازه در زمینه دیچیتالی شدن، گسترش شبکه ، مدیریت و مدارس عقب هستیم.

اسکن همچنین گفت: سوسیال دموکرات ها بخوبی برای مبارزات انتخاباتی آماده شده اند. این حزب برنامه روشنی درباره چگونگی حرکت رو به جلو دارد و اینکه جامعه چگونه می تواند بهم پیوند بخورد.

358 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 3943 مورد جدید دیگر ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت و 358 مرگ کرونایی دیگر در آلمان خبر داد.

صدر اعظم آلمان و نخست وزیران ایالات این کشور قرار است روز چهارشنبه درباره اقدامات بعدی در بحران کرونا با هم مشاوره کنند.

کاهش چشمگیر درآمد خرده فروشان در آلمان

آمارهای اداره فدرال آلمان هم نشان می دهد که قرنطینه برای مهار کرونا خرده فروشان در این کشور را تحت فشار بالایی قرار داده است. در آمد این گروه ها در ماه ژانویه حدود 3.9 درصد کم تر از ماه قبل از آن بوده است.

کاهش چشمگیر میزان رضایتمندی شهروندان از مدیریت بحران دولت ائتلافی

نتایج یک نظرسنجی هم از کاهش چشمگیر میزان رضایتمندی شهروندان از کار دولت ائتلافی آلمان به ویژه وزیر بهداشت به‌دلیل بدعهدی در عمل به وعده‌های کرونایی خود خبر می‌دهد.

در این میان نتیجه یک نظرسنجی نشان می دهد که "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان بیش از دیگر سیاستمداران در این کشور با کاهش محبوبیت مواجه شده است.

اشپاهن در ماه دسامبر در جایگاه دومین مقام آلمانی بعد از آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان قرار گفته بود و حتی به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده هم مطرح شده بود. اما حالا وی به جایگاه 6 در بین محبوبترین سیاستمداران آلمانی در دولت فدرال تنزل پیدا کرده است.

علی رغم سیاست ناموفق کمیسیون اروپا برای خرید واکسن کرونا اشپاهن به شهروندان وعده داده بود که تا پایان سه ماهه دوم سال جاری میلادی به هر شهروند داوطلب یک دوز واکسن کرونا تزریق خواهد شد. اما وی چندی پیش این وعده خود را اصلاح کرد و پایان ماه سپتامبر را برای تحقق این هدف وعده داد.

وزیر بهداشت آلمان همچنین چندی پیش وعده تست های سریع مجانی برای همه از امروز (اول ماه مارس) را داده بود که این وعده وی هم نتوانست محقق شود.

نتایج جدیدترین نظرسنجی که به سفارش هفته نامه اشپیگل انجام شده است نشان می دهد که حدود 40 درصد شهروندان آلمانی از کار وزیر بهداشت آلمان بسیار ناراضی هستند و 17 درصد هم بیشتر ناراضی هستند. تنها حدود یک چهارم شهروندان از کار وی راضی بودند و تنها 8 درصد از کار وی ابراز رضایت بالا کردند. به این ترتیب محبوبیت اشپاهن نسبت به ماه دسامبر حدود 65 درصد کاهش پیدا کرده است.

هفته نامه اشپیگل این نظر سنجی را با همکاری موسسه نظر سنجی سیوی انجام داده است.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که میزان رضایتمندی از کار دولت ائتلافی آلمان هم 45 درصد کاهش داشته است

اتریش در پی پیشبرد مستقل برنامه‌های واکسیناسیون 

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش هم در پیامی توئیتری انتقاد شدیدی به آژانس دارویی اروپا و کندی روند تایید واکسن ها از طرف این نهاد اروپایی وارد کرده و اعلام کرده که اتریش در زمینه تحقیق و تولید واکسن های نسل دوم می خواهد به صورت تنگاتنگ با دانمارک و رژیم صهیونیستی همکاری کند.

فرانسه هم برای جلوگیری از بسته شدن مجدد مدارس می خواهد استراتژی تست گیری گسترده را در پیش گیرد.

اولین محموله واکسن روسی وارد اسلواکی شد

اسلواکی هم اولین دوزهای واکسن کرونای روسی اسپوتنیک 5 را تحویل گرفته است. وزیر بهداشت اسلواکی اعلام کرده بعر از آماده سازی های لازم در طول دو هفته آینده 100 هزار شهروند این کشور در مرحله اول توسط واکسن روسی واکسینه خواهند شد.

نخست وزیر این کشور اعلام کرده که اسلواکی در مجموع حدود 2 میلیون دوز واکسن از روسیه سفارش داده که به صورت مرحله به مرحله تا ژوئن به کشور تحویل داده می شود. به این ترتیب اسلواکی می تواند سرعت واکسیناسیون خود را بیش از 40 درصد افزایش دهد.

واکسن اسپوتنیک روسی هنوز از طرف آژانس دارویی اروپا تایید نشده است.

افزایش بیکاری در آلمان

بیکاری در آلمان هم در ماه فوریه پیامد بحران کرونا افزایش پیدا کرده است. براساس اطلاعات آژانس فدرال کار در فوریه سال جاری میلادی 2904 میلیون نفر در این کشور بیکار بوده اند که 4 هزار نفر بیشتر از ماه ژانویه و 509 هزار نفر هم بیشتر از فوریه سال 2020 بوده است.

ده ها هزار نیروی پلیس و ارتش در جمهوری چک پایبندی شهروندان به محدودیت ها برای مهار کرونا را کنترل می کنند.این اقدام بخشی از یک برنامه عملیاتی است که هدف آن جلوگیری از شیوع ویروس های جهش یافته در این کشور است.

انجمن پزشکان آلمان هم درباره کاهش محدودیت های عجولانه و ناهماهنگ هشدار داده و خواستار گسترش تست گیری های کرونا شده اند. رئیس انجمن فدرال پزشکان آلمان این را اقدام نادرستی دانسته که به این دلیل که شهروندان از محدودیت های کرونایی خسته شده اند آن را کاهش دهیم.

وی اعلام کرده که : به هیچ عنوان نباید برای این ویروس فرش قرمز پهن کنیم. سرعت این ویروس همچنان سریع تر از اقدامات ما است و ما تنها به آن واکنش نشان می دهیم.

هزینه بالای انگلیس برای پیشبرد برنامه واکسیناسیون

انگلیس هم حدود 1.9 میلیارد یورو را پیشبرد برنامه واکسیناسیون در بودجه دولتی در نظر گرفته است. این مبلغ باید این اطمینان را ایجاد کند که تا پایان جولای هر بزرگسالی در انگلیس یک واکسن کرونا را دریافت کرده است. این برنامه بودجه روز چهارشنبه ارائه می شود.

بر اساس بررسی های دیوان محاسبات، انگلیس تا به حال حدود 12 میلیارد پوند برای برنامه واکسیناسیون خود هزینه کرده است که از آن حدود 2.9 میلیارد پوند برای خرید 267 میلیون دوز واکسن از 5 تولید کننده هزینه شده است. تا به حال بیش از یک سوم بزرگسالان انگلیس علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان هم در آستانه برگزاری نشست مقامات دولتی و ایالتی برای تصمیم گیری درباره اقدامات بعدی تاکید کرد : ما در یک مرحله امید قرار داریم اما این نباید یک مرحله بی دقتی را به دنبال بیاورد.

وی بر لزوم اتخاذ موضع محتاطانه در روند بازگشایی ها تاکید کرد.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورها

آمارها نشان می دهد که در عرض 24 ساعت در انگلیس 5455 نفر به کرونا مبتلا شده و 104 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در فرانسه هم در 24 ساعت 4703 نفر به کرونا مبتلا شده و 375 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت 6308 نفر به کرونا مبتلا شده و 155 نفر هم در اثر آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم 13114 نفر در 24 ساعت گذشته به کرونا مبتلا شده و 246 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4182009 نفر به کرونا مبتلا شده و 122953 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 3760671 نفر به کرونا مبتلا شده و 86803 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3204531 نفر به کرونا مبتلا شده و 69609 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 2938371 نفر به کرونا مبتلا شده و 97945 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2455569 نفر به کرونا مبتلا شده و 70924 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما