شناسهٔ خبر: 45993733 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار گیلان در مراسم افتتاح پروژه های برق منطقه ای و ارتباط تصویری با وزیر نیرو عنوان کرد؛

رتبه برتر گیلان در مدیریت مصرف برای پنجمین سال متوالی

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به رتبه برتر استان در مدیریت مصرف برق برای پنجمین سال متوالی گفت که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، زیرساخت‌های برق منطقه ای رشد و توسعه یافته و طی این مدت از ۴۱ پروژه نیز در این حوزه، بهره برداری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم بهره برداری همزمان چهار پروژه زیربنایی برق منطقه‌ ای گیلان که از طریق ارتباط تصویری با وزیر نیرو در بخش لشت نشاء شهرستان رشت برگزار شد، صنعت برق را به‌عنوان صنعتی زیرساختی و راهبردی دانست و با اشاره به نقش مهم آن در پیشرفت و توسعه جوامع امروزی و کشورهای در حال توسعه، اظهار کرد: امروزه بدون حضور انرژی برق، عملاً نمی‌توان چشم‌اندازی برای رشد و شکوفایی کشورها متصور بود .
وی سهم تولید نیروگاه‌های برق استان گیلان در حال حاضر را حدود دو هزار و 854 مگاوات عنوان و با بیان اینکه در تیرماه سال جاری اوج مصرف استان، یک هزار و 945 مگاوات بود، گفت: مازاد این انرژی تولیدی از طریق شبکه سراسری به استان‌های همجوار مبادله می‌شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه نیاز مصرف برق استان در تیرماه امسال، 2 هزار و 170 مگاوات بوده که تفاوت این رقم با عدد مصرفی استان را مردم فهیم و همچنین صنایع با برنامه‌های مدیریت مصرف، کنترل کردند، افزود: برق منطقه ای استان از این حیث برای پنجمین سال متوالی، رتبه برتر در بحث مدیریت مصرف را کسب کرد.
وی با بیان اینکه براساس رشد فنآوری و افزایش روز افزون به‌کارگیری لوازم الکتریکی و برقی، توسعه شبکه نیز انجام شده، گفت: استان گیلان با توجه به گردشگرپذیر بودن و مهاجرت از سایر استان‌ها، نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و استمرار نگاه ویژه وزارت نیرو و شرکت توانیر است.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم؛ طول خطوط انتقال برق به افزون بر یک هزار و 356 کیلومتر رسیده، افزود: در بخش ظرفیت پست ها نیز با بیش از 22 درصد افزایش، این میزان به چهار هزار و 365 مگاولت آمپر رسیده است.
وی ادامه داد: در بخش فوق توزیع، طول خطوط به حدود یک هزار و 507 کیلومتر مدار و در بخش ظرفیت پست‌ها نیز با حدود 47 درصد افزایش، به بیش از سه هزار و 435  مگاولت آمپر رسیده است.
زارع به تکمیل و بهره برداری از 14 پروژه آغاز شده قبل از دولت تدبیر و امید و همچنین شروع 27 پروژه در دولت های یازدهم و دوازدهم و افتتاح آنها اشاره و خاطرنشان کرد: 14پروژه دیگر نیز آغاز شده که روند اجرای آنها از پیشرفت مناسبی برخوردار است.
وی گفت: در مجموع در طول دولت های یازدهم و دوازدهم؛ 41 پروژه به ارزش روز یک هزار و 90 میلیارد تومان به پایان رسیده و 14 پروژه با ارزش 796 میلیارد تومان درحال انجام است .
نماینده عالی دولت در گیلان پروژه احداث پست ۲۳۰ . ۶۳ کیلوولت غرب رشت و خط چهار مداره مختلط رشت شمالی، پره‌سر، انزلی را مهمترین پروژه در حال اجرا توسط شرکت برق منطقه ای گیلان عنوان و اضافه کرد: این پروژه نقش مهمی در پایداری شبکه بویژه مرکز استان و همچنین تا حدودی رفع معضل حبس تولید استان دارد که امیدواریم با مساعدت وزیر نیرو و تامین منابع مالی آن در آینده نزدیک افتتاح شود.

گالری تصاویر

نظر شما