شناسهٔ خبر: 45993609 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من|تولید لوازم خانگی در شرایط تحریم 2 برابر شد/ رشد 30 درصدی تولید طی امسال

مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت گفت: در شرایط تحریم، بیش از 2 برابر قبل از تحریم‌ها لوازم خانگی در کشور تولید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «استفاده از تولیدات داخلی گامی در جهش تولید» و «اشتغال جوانان دغدغه خانواده‌هاست» خواستار تقویت فرصت های شغلی در کشور و تقویت توان تولید داخل شدند.

در این مورد کیوان گردان، مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: به مردم عزیزمان قول داده بودیم که در اوج تحریم‌ها و جنگ اقتصادی رکورد تولید لوازم خانگی را خواهیم شکست که این وعده محقق شد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق جهش تولید، بیان کرد: در این راستا در سال جهش تولید برنامه جدی در خصوص تولید و افزایش تولید لوازم خانگی گذاشتیم.

مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت با یادآوری اینکه رشد 30 درصدی را در تولید لوازم خانگی هدف گذاری کرده بودیم، افزود: در 10 ماهه امسال این هدف را محقق و از آن عبور کردیم.

گردان افزود: سال گذشته نزدیک به ۹ میلیون دستگاه لوازم خانگی (کوچک و بزرگ) تولید کردیم، هدف گذاری امسال تولید 12 میلیون دستگاه لوازم خانگی بوده است اما تا امروز ۱۴ میلیون دستگاه لوازم خانگی تولید شده است.

وی اضافه کرد: قبل از تحریم ها و در سال 1396 میزان تولید لوازم خانگی در کشور 7.5 میلیون دستگاه بوده است.

* در تولید لوازم خانگی بیش از ۳ میلیارد دلار کاهش مصرف ارز داشتیم

مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت با بیان اینکه در روز‌های تحریم، بیش از دو برابر قبل از تحریم‌ها لوازم خانگی در کشور تولید کردیم، گفت: برآورد‌های ما نشان می‌دهد که بیش از ۳ میلیارد دلار کاهش ارزبری داشتیم.

گردان با اشاره به اشتغال‌های جدید به وجود آمده در حوزه لوازم خانگی، تصریح کرد: صادرات به سمت بازارهای هدف جهانی را در سال 1400 در برنامه داریم و در این مسیر حرکت می کنیم.

مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت بیان کرد: برخی شرکت‌های داخلی برای اولین بار در حال تولید لوازم خانگی خاص هستند و در تعداد محدودی برای نمونه سازی اولیه این کار را انجام می‌دهند که این موضوع در کنترل کامل وزارت صمت است.

انتهای پیام/

نظر شما