شناسهٔ خبر: 45992141 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

ای کاش وقتی 20 ساله بودم می‌دانستم؛ کتابی در ترویج فرهنگ کارآفرینی

نشست کتابخوانی با محوریت کتاب ای کاش وقتی 20 ساله بودم میدانستم به همت بنیاد نخبگان خراسانشمالی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور ترویج فرهنگ کارآفرینی واشتغال‌زایی و جهت‌دهی مستعدان‌برتر به سمت تحقیقات کاربردی، نشست کتابخوانی با محوریت کتاب «ای کاش وقتی 20 ساله بودم می‌دانستم» ویژه دانش‌آموزان مستعد شهرستان شیروان، به همت بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی و با همکاری مرکز رشد شیروان برگزار شد.

در این نشست عنوان شد: تغییرهای بزرگ زندگی مثل ترک مدرسه یا شروع یه شغل جدید می‌تواند ترسناک باشد و دلهره ایجاد کند. مواجه شدن با انتخاب‌های بزرگ، وقتی فرد می‌داند کسی درستی و یا نادرستی تصمیم او را نمی‌داند، ترسناک است مخصوصاً اینکه هیچ راه مشخصی برای موفقیت تعیین نشده و حتی تشخیص اینکه چطور و از کجا باید شروع کرد، خود چالشی بزرگ است.

در ادامه با اشاره به زندگی کارآفرینان برتر مانند مک دونالد، بیان شد: فصل اول کتاب با تیتر «یکی بخر، سه تا ببر» و با طرح یک سوال بسیار جالب شروع می‌شود: «اگر فقط پنج دلار سرمایه و دو ساعت زمان داشتید، برای کسب درآمد چه می‌کردید؟»

نقل‌قول از کارآفرینان و مدیران ‌برتر و بین‌المللی و اشاره به زندگی این افراد و نحوة مواجه شدن آنان با مشکلات و چالش‌های مسیر کارآفرینی، از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

نظر شما