شناسهٔ خبر: 45992051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ساخت هزار واحد مسکونی و توزیع هزاران بسته غذایی توسط شبکه خادمیاری‌رضوی در کشور

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: ساخت هزار واحد مسکونی و هزاران بسته غذایی در کشور بدون دریافت ریالی از آستان قدس‌رضوی و با آورده شبکه خادمیاری از محل سرمایه‌های مردمی انجام‌شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین استادآقا ظهر امروز در جلسه دیدار تولیت آستان قدس‌رضوی با دبیران دفاتر نمایندگی این نهاد در استان‌های کشور که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۹۸ با توجه به دغدغه تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر عدم تبدیل دفاتر استانی به اداره کل آستان قدس رضوی و توسعه شبکه خادمیاری، تا پایان اسفند این کار با همکاری۹۰ نفر از همکاران که در استان‌ها با ما همکاری می‌کردند محقق شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: در حال حاضر در هر استان یک نفر به‌عنوان مسؤول دبیرخانه داریم که با آستان قدس رضوی ارتباط اداری دارند، به‌طوری‌که از ۳۱ نفر دبیر، ۲۹ نفر خادمیار هستند.

وی بابیان اینکه سازمان ما کوچک و چابک شد، گفت: سال گذشته سه هزار کانون در سراسر کشور داشتیم که شاید دو هزارتا از این تعداد فعال بود، اما در حال حاضر ۳ هزار و ۵۲۸ کانون فعال در نقاط مختلف کشور داریم.

استادآقا با اشاره به اینکه در سال‌جاری در آستان قدس رضوی باوجود تمام محدودیت‌ها اقدامات بسیار ویژه‌ای صورت گرفت، ادامه داد: از دی‌ماه سال گذشته تا دی‌ماه سال جاری ۷۰ میلیون تومان از محل اعتبارات نذورات تأمین کردیم و با مشارکت استان‌ها حداقل همین مقدار، آورده شبکه خیرین و خادمیاری بود.

وی بیان کرد: از حیث عملیات دفاتر استانی در سال ۹۸ و ۹۹ تقریباً در قبال ۲۰۰ میلیارد تومان اعتباری که آستان قدس رضوی در اختیار مجموعه عملیات بنیاد کرامت قرار داده است، حدود ۷۰۰ میلیارد تومان شبکه خدمت و خادمیاری آورده نقدی و مابه‌ازای ریالی خدمات داشته است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی یادآور شد: هزار واحد مسکونی در کشور بدون دریافت ریالی از آستان قدس رضوی و با آورده شبکه خادمیاری ساخته شد و هزاران بسته غذایی با سرمایه مردمی توزیع شد و هزاران خدمات سلامت انجام شد. 

وی با بیان اینکه از ۱۵ اسفند سال گذشته  با شیوع کرونا  چند برابر سال‌های گذشته عملیات انجام‌شده، تأکید کرد: در این مدت با پالایشی که در شبکه خادمیاری انجام شد، ۲۰۴ هزار نفر ثبت‌نام کردند و در حال حاضر ۱۲۶ هزار نفر فعال هستند.

استاداقا با اشاره به فعالیت و خدمات انجام شده در جریان سیل بلوچستان، گفت: هم‌اکنون نیز این  فعالیت‌ها و خدمات‌رسانی به ساکنین این مناطق در حال انجام است، به‌طوری‌که طی دو هفته گذشته یک پروژه شبکه آب شرب برای ده روستا را افتتاح و دو بیمارستان هم تجهیز شد.

وی اضافه کرد: در سیستان و بلوچستان برای احیای سد و چاه آب شرب هم اقدام کردیم و تاکنون ۷۵ مورد محقق شده و ۲۵ مورد دیگر هم انجام می‌شود و نه‌تنها خدمات کاهش پیدا نکرد بلکه غلبه اداری را رفع کردیم و خدمت خالص به نام امام رضا (ع) ایجاد کردیم و در سال ۱۴۰۰ بیشتر خواهد شد.

گفتنی است، در پایان مراسم از کتاب «روایت ۱۲۵  فعالیت» که شرح فعالیت خادمیاران رضوی است رونمایی شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲/خ

نظر شما