شناسهٔ خبر: 45992013 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

حمله به کاروان پشتیبانی نظامی آمریکا در جنوب بغداد

منابع خبری نزدیک به مقاومت در عراق امروز سه شنبه اعلام کردند که کاروان پشتیبانی نظامی سربازان آمریکا در استان بابل واقع در جنوب بغداد مورد حمله قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، کانال خبری «صابرین نیوز» نزدیک به مقاومت با انتشار خبری فوری اعلام کرد که یک کاروان کمک‌های پشتیبانی نظامی به نیروهای اشغالگر آمریکا در استان بابل (جنوب بغداد) مورد هدف قرار گرفت.

هنوز هیچ گروهی در عراق مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

گروه‌های مقاومت نوظهور عراقی به طور مستمر کاروان کمک‌های پشتیبانی نظامی که از خاک کویت به نظامیان آمریکا در عراق این تجهیزات و امکانات را انتقال می‌دهند، حمله می‌کنند.

این کمک‌ها شامل تجهیزات نظامی، خودروهای زرهی و امکانات و لوازم رفاهی سربازان آمریکایی در دو پایگاه اصلی «عین الاسد» غرب الانبار و «الحریر» در اربیل مستقر هستند.

گروه‌های مقاومت و مردم عراق خواهان خروج نظامیان خارجی به ویژه آمریکایی‌ها از کشورشان هستند، چرا که عامل احیای دوباره گروهک تروریستی داعش در مناطق مختلف عراق را وجود این نظامیان می‌دانند.

حملات به کاروان‌ها پشتیبانی و مواضع آمریکایی‌ها در عراق بعد از پایان مهلت تعیین شده قبلی، گروه‌های مقاومت برای بیرون رفتن نظامیان آمریکایی - اخیراً - از سر گرفته شده است.

بر اساس مصوبه پارلمان عراق در سال ۹۸ حضور نظامیان آمریکایی در این کشور عملاً غیر قانونی محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما