شناسهٔ خبر: 45990982 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

رییس بنیاد نخبگان استان سمنان:

طرح شهید احمدی‌روشن گامی بلند در حفظ سرمایه‌های انسانی است

کیپور با اشاره به لزوم ایجاد بستر مناسب برای فعالیتهای نخبگانی، اجرای طرح شهید احمدیروشن و گسترش حمایتها از شرکتهای دانشبنیان را گامی بلند در حفظ سرمایههای انسانی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ رضا کی‌پور؛ رییس بنیاد نخبگان استان سمنان با اشاره به رسالت بنیاد ملی نخبگان در نخبه‌پروری و نخبه‌گزینی، این مهم را وظیفه‌ای عمومی دانست و گفت: بنیاد ملی نخبگان نهادی سیاست‌گذار است که در جهت رصد و شناسایی مستعدان‌برتر، هدایت، حمایت و استفاده از ظرفیت‌های آنان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت تعامل بین‌دستگاهی در شناسایی و حمایت استعدادهای‌برتر، افزود: در سطح دانش‌آموزی با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش و در سطح دانشجویی و فارغ‌التحصیلان با همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت، بنیاد ملی نخبگان برنامه‌های توانمندسازی متنوعی را طراحی و اجرا می‌کند.

وی با اشاره به ایجاد 274 هسته در طرح شهید احمدی‌روشن در کل کشور، اظهار کرد: برای اولین بار در استان سمنان 4 هسته برگزیده شده‌اند که دو هسته در دانشگاه سمنان و دو هسته در دانشگاه صنعتی شاهرود مستقر هستند.

کی‌‎پور با اشاره به اهمیت حوزة اختراع، تصریح کرد: ایده‌ها و اختراعات باید قابلیت تجاری‌سازی داشته باشند و بتوانند نیازی از کشور را رفع کنند؛ متأسفانه در حال حاضر در این حوزه موفقیت چشمگیری حاصل نشده است.

رییس بنیاد نخبگان استان سمنان با تأکید بر لزوم مهاجرت معکوس و جلوگیری از مهاجرت نخبگانی به کلانشهرها نیز گفت: اصلاح موضوعات مرتبط با حوزه‌های اقتصادی و اشتغال و فراهم کردن بستر مناسب برای برقراری ارتباط نظام‌مند دانشگاه و صنعت، از عوامل مهم در پیشگیری از مهاجرت نخبگانی به خارج از کشور و کلانشهرها است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌هایی مانند طرح شهید احمدی‌روشن و یا گسترش حمایت‌‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند نقش مهمی در حفظ سرمایه‌های انسانی ایفا کند.

نظر شما