شناسهٔ خبر: 45990551 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

در جلسه امروز شورای شهر تهران تصویب شد؛

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس برای سال آینده

عصر خودرو- اعضای شورای اسلامی شهر تهران با افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس برای سال آینده موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه این شورا افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی را در دستور کار داشتند که در همین راستا محمد علیخانی رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با قرائت گزارش کمیسیون عمران و حمل و نقل درباره قیمت بلیت مترو گفت: با توجه به کاهش مسافر و افزایش هزینه ها، قیمت تمام شده بلیت در سال 1400، معادل 19 هزار و 859 تومان در شرایط کرونایی برآورد شده است. با توجه به اینکه 9 درصد از آن سهم شهروندان در نظر گرفته شده است، متوسط افزایش نرخ بلیت مترو در سال 1400 نسبت به سال 1399 برابر با 24.75 درصد می‌باشد.

وی درباره نرخ تاکسی نیز گفت: نرخ‌گذاری تاکسی متفاوت با مترو و اتوبوس است، چرا که وسیله نقلیه شخصی است و یارانه مترو و اتوبوس را ندارد. لذا به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود براساس نرخ خطوط تاکسی به طور متوسط تا سقف 35 درصد کرایه تاکسی را افزایش دهد.

وی افزود: متوسط افزایش نرخ بلیت اتوبوس در سال 1400 نسبت به سال 1399 برابر 35 درصد می‌باشد و به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از ابتدای اردیبهشت سال 1400 نرخ کرایه اتوبوسرانی را تا سقف 35 درصد نسبت به سال 1399 افزایش داده به نحوی که متوسط افزایش نرخ از 25 درصد فراتر نرود.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران نهایتا با افزایش نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو موافقت کردند.

نظر شما