شناسهٔ خبر: 45988775 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امضای تفاهمنامه ۳۰۰۰ میلیاردی ایجاد ۲۳ هزار شغل در قم

تفاهمنامه‌ ۳۰۰۰ میلیارد تومانی بین ستاد اجرایی فرمان امام و استانداری قم ، برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی ساخت مسکن و احیای کارخانه‌های تعطیل شده امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم امضای تفاهنمامه همکاری با استانداری قم در زمینه اجرای طرحهای عمرانی، ا‌شتغالزایی، دانش‌بنیان و حمایتی اظهار کرد:‌اولویت ستاد رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال در مناطق محروم است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افرود: 2600 میلیارد تومان از این مبلغ صرف ایجاد طرح‌های خرد و خانگی ، طرح‌های اجتماع‌محور و دانش بنیان خواهد شد و 400 میلیارد تومان هم صرف احیای کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی نیمه‌تعطیل و تعطیل‌شده خواهد شد.

بهرام سرمست استاندار قم نیز در این مراسم گفت: حضور مخبر و مدیران ستاد اجرایی فرمان امام در هر استانی، موجب برکت و آبادانی بوده و خوشحالیم که باحمایت این دوستان، به زودی شاهد موجی از تحول و محرومیت‌زدایی در قم خواهیم بود.

بر این اساس با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام عملیات اجرایی احداث بزرگترین کارخانه "تولید پارچه چادر مشکی" در قم با سرمایه‌گذاری 11300میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شد.

با راه‌اندازی این مجموعه ضمن ایجاد 2000 شغل مستقیم و غیرمستقیم،سالانه 18 میلیون مترمربع چادرمشکی تولید و واردات این محصول پرکاربرد کاهش قابل‌توجهی پیدا خواهد کرد.

آغاز عملیات احداث 1800 واحد مسکونی پروژه برکت در پردیسان، بهره‌برداری از 800 طرح اشتغال‌ اجتماع‌محور بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری 824 میلیارد ریالی و ایجاد 2400 شغل، اهدای بسته‌های معیشتی، جهیزیه و نوشت‌افزار به خانواده‌های نیازمند به ارزش 106 میلیارد ریال و دهها طرح عمرانی و اقتصادی از دیگر بخش‌های سفر یک‌روزه رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بود.

همچنین با حمایت بنیاد برکت ستاد اجرایی، چهار کارخانه تولیدی "تیزسنگان، قم‌آلیاژ، تفلون کرامت و صنایع غذایی شیرین آفرینان خورشی" احیا و زمینه اشتغال 2000نفر در آنها ایجاد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما