شناسهٔ خبر: 4598587 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توقیف 3800 فرآورده غیراستاندارد در سال گذشته

معاون سازمان ملی استاندارد از توقیف حدود 3800 فرآورده غیراستاندارد در سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

معاون سازمان ملی استاندارد از توقیف حدود 3800 فرآورده غیراستاندارد در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگارایسنا، وحید مرندی‌ مقدم امروز - شنبه - در نشست خبری با اشاره به صدور بیش از 4700 پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال گذشته گفت: 16 هزار و 500 پروانه کاربرد علامت استاندارد تمدید شده و در عین حال 59 هزار مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی داشتیم.

وی با اشاره به اجرای 300 هزار مورد بازرسی مراکز عرضه کالا در سطح شهرستان‌های کشور افزود: در سال گذشته حدود 3800 مورد توقیف فرآورده‌های استاندارد صورت گرفته که از این تعداد 480 مورد به مراجع قضایی اعلام جرم و شکایت شده است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که این موارد شامل فرآورده‌های غیراستاندارد یا فاقد علامت استاندارد بوده است، گفت: بیش از 2000 مورد از توقیفات نیز به مراکز تغزیرات گزارش شده است.

مرندی‌مقدم ادامه داد: در این میان 115 مورد جعل علامت استاندارد، 238 مورد جعل رتبه انرژی و حدود 100 مورد هم پلمپ ماشین‌آلات در واحد‌های تولیدی داشته‌ایم.

وی همچنین با تاکید بر اجرای ماده 4 قانون سازمان ملی استاندارد از سال جاری گفت: به واسطه این قانون این سازمان اختیار دارد به غیر از کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند از کالاهای دیگر نمونه‌برداری کرده و نتایج را به اطلاع مردم برساند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد افزود: در همین راستا بازرسی از بخاری‌های گازسوز مدارس، لوازم ورزشی پارک‌ها و میزو صندلی‌های مدارس در برنامه‌های سازمان ملی استاندارد قرار دارد.

به گفته مرندی‌مقدم بازرسی از شرکت‌های بازرسی استاندارد یکی ‌دیگر از برنامه‌های این سازمان در سال جاری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما