شناسهٔ خبر: 45981274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناس ورزشی: وضعیت مربیان در دوران کرونا مدیریت شود

کرمان - ایرنا - کارشناس ورزشی در استان کرمان گفت: در دوران کرونا به دلیل نبود زمینه های مناسب برای مربیان از جمله سازمان نظام ورزش، مرکزی برای توسعه و سنجش مربیان کارآمد، تشکیلات حقوقی و خدمات بیمه ای منجر به بیکاری بسیاری از این قشر شده که نیازمند مدیریت جدی است.

صاحب‌خبر -

نیلوفر زارعی  شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به لزوم اهمیت ورزش در دوران کرونایی اظهارداشت: بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت فعالیت بدنی ناکافی یکی از عوامل خطر مرگ و میر در جهان است که منجر به توسعه بیماری های غیرواگیر و سندروم متابولیک شده است.

وی افزود: افراد غیرفعال نسبت به افراد فعال خطر مرگ ۲۰ تا ۳۰ درصد دارند این درحالی است که طبق گزارشات ۵۵ درصد مردم ایران از نظر فعالیت بدنی و جسمانی که حداقل ۱۵۰ دقیقه در طول هفته است، بی تحرک هستند که همین امر دلیل اصلی چاقی و اضافه وزن حدود ۶۵ درصد جمعیت کشور شده است.

نایب رئیس کمیته دو میدانی بانوان شهرستان کرمان تصریح کرد: زنان در مقایسه با مردان کم تحرک تر هستند که لزوم اهمیت به سیاست گذاری های کلان در حوزه بانوان در کشور در این زمینه احساس می شود.

وی یادآور شد: به نظر می رسد در دوران کرونا با افزایش لزوم قرنطینه های خانگی و محدودیت های باشگاهی میزان عدم تحرک سیری صعودی داشته است، درحالی که لزوم انجام حرکت های ورزشی با شدت متوسط منجر به بهبود عملکرد سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به کرونا خواهد شد که نیاز برنامه ریزی در سیاست ورزش در این راستا نیز احساس می شود.

این مربی جانبازان و معلولان کلاس های آنلاین ورزشی را به عنوان نقطه قوت توسعه فعالیت های جسمانی دانست و تصریح کرد: در دوران کرونا کلاس های آنلاین ورزشی به شدت افزایش یافته که به دلیل عدم نظارت بر آن منجر به ظهور مربیان غیر متخصصی که بعضا هیچگونه دوره آموزشی نرفته اند و مدرک رسمی ندارند شده است، این پدیده خسارت های زیادی به قشر تحصیل کرده و مربیان متحمل کرده است.

رئیس سابق ورزش های آبی استان کرمان با اشاره به لزوم اهمیت از مربیان و قشر آسیب دیده از کرونا اظهار داشت: سیستم نظارتی و حمایتی در این زمینه شکل گیرد مثلا بسته های اینترنتی با تعرفه پایین در اختیار مربیان و محصلین رشته تربیت بدنی قرار گیرد.

به گفته زارعی، ایجاد سازمان نظام ورزش می تواند به توسعه فعالیت های ورزشی و سامان دهی کمک موثری کند.

نظر شما