شناسهٔ خبر: 45980287 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

وطن امروز:اماده باش برای غنی سازی 60 درصد

اقتصاد نیوز: روزنامه وطن امروز نوشت در صورتی که شورای حکام علیه ایران قطعنامه صادر کند حرکت به سمت غنی‌سازی 60 درصد باید استارت بخورد.

صاحب‌خبر -
تلاش آمریکا و اروپا برای تصویب قطعنامه شورای حکام علیه ایران در حالی است که صدور قطعنامه توسط شورای حکام به معنای اقدام عملی آژانس در نادیده گرفتن توافق شکل گرفته و به منزله پاره کردن آن است، بنابراین دلیلی وجود ندارد ایران به توافقی پایبند بماند که طرف مقابل، خود از آن خارج شده است. از آنجا که دولتمردان و اعضای دخیل در توافق دوجانبه ایران و آژانس نظیر ظریف، صالحی و عراقچی، هشدارهای لازم را  درباره واکنش متقابل ایران به قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام داده‌اند، آیا واکنش دولت و سازمان انرژی اتمی خاموش کردن دوربین‌های نظارتی آژانس -که طبق تفاهم گروسی با تهران، آژانس تا 3 ماه حق دسترسی به آنها را ندارد- خواهد بود؟

Capture

 
نکته دوم آنکه ایران باید در واکنش به صدور قطعنامه شورای حکام، علاوه بر نادیده گرفتن توافق با آژانس، گزینه‌های دیگر برنامه هسته‌ای از جمله حرکت به سمت غنی‌سازی 60 درصد را که در فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره شد، در دستور کار قرار دهد. علاوه بر این فرآیند غنی‌سازی اورانیوم فلزی که با دستور رئیس‌جمهور فعلا به صورت موقت متوقف شده است، با تمام توان بار دیگر آغاز شود.

 

نظر شما