شناسهٔ خبر: 45980268 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گودرزی: مردم برای انتخابات ۱۴۰۰ از گفتار درمانی نامزدها عبور کرده‌اند

عرفان حاجی‌پروانه

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس گفت: هر چند که شعار دادن و گفتار درمانی در همه عرصه‌های سیاسی دنیا وجود دارد اما نقطه ثقل چند انتخابات اخیر در کشور ما بوده است. من فکر می‌کنم که بسیاری از اتاق فکرهای سیاسی به دنبال بازی با احساسات مردم و قطبی کردن فضا برای کسب رأی هستند. مردم برای انتخابات ۱۴۰۰ از گفتار درمانی مسئولان عبور کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

حسین گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد انتخابات ۱۴۰۰ گفت: مردم برای انتخابات ۱۴۰۰ از گفتار درمانی مسئولان عبور کرده‌اند. گفتار درمانی یعنی ارائه شعارهای زیبا بدون پشتوانه عملی و آزموده شده. من فکر می‌کنم که بسیاری از اتاق فکرهای سیاسی به دنبال بازی با احساسات مردم و قطبی کردن فضا برای کسب رأی هستند. البته این ماجرا در همه جای دنیا وجود دارد اما باید گفت که نقطه ثقل چند انتخابات اخیر در کشور ما بوده است. با این حال به نظر می رسد مردم ایران ثمرات این گفتار درمانی ناآزموده را در زندگی روزمره خود دیده‌اند و دیگر برای سخنان زیبا ولی بدون پشتوانه عملی ارزشی قائل نخواهند بود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به انتخابات ۱۳۹۶ گفت: بعضی جملات یا اتهامات به رقیب به دنبال احساسی کردن و دو قطبی کردن فضا بود. من احساس می‌کنم که مردم ما از این فضا عبور کرده‌اند. فکر می‌کنم که مردم در انتخابات پیش رو بیشتر به معیارهای و قابلیت‌ها و تجربه اجرائی شخص نامزدها توجه کنند تا خاستگاه یا جریان سیاسی و حرفهای قشنگ در مناظره‌ها.

گودرزی ادامه داد: به نظر بنده عموم مردم به معیارهایی چون دارا بودن تجربه ممتاز مدیرت کلان، پاکدستی، عمل‌گرایی و کارنامه موفق در مدیریت‌های سابق، پاکدستی، فساد ستیزی، سوابق اطرافیان، استکبار ستیزی، ایمان و انقلابی بودن و داشتن روحیه کار جمعی، نشاط و انگیزه کاری و جوانی را برای انتخاب در نظر خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در طول این ۴۰ سال مردم به تجربه دریافتند که معیارها را باید مبنا قرار دهند، گفت: نظر شخصی من این است که در بعضی مواقع بسیاری از مدیران اجرایی ما بدون تجربه خاص مسئولیت گرفتند و مردم بعد از چند صباحی به نداشتن برنامه و بی تجربگی آنان پی بردند اما فرصت سوزی بلای جان ملت و کشور شده است. بدین روی فکر می‌کنم که نگاه مردم به مدیریت جهادی، تجربه میدانی و روحیه تلاشگری خالصانه است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: شاید تا ۴ یا ۸ سال دیگر چشم انداز مردم تغییر کند اما این روزها باور عمومی مردم بر این اصل استوار است که کسی می‌تواند در حوزه اجرایی موفق باشد که تفکر توسعه محور و مدیریت جهادی داشته باشد. تفکر توسعه محور جهادی، یک تفکر درون زا است که مردم ایران طی ۴۰ سال تجربه انتخاباتی پس از انقلاب اسلامی به دست آورده‌اند. معیار دیگری که به نظرم مردم به آن اهمیت می‌دهند، انگیزه و نشاط جوانی است که از سخنان مقام معظم رهبری استنتاج شده است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس به ضرورت شفافیت هزینه کرد انتخاباتی کاندیداها اشاره کرد و گفت: متأسفانه ما سازوکار این مهم را در قانون پیش بینی نکرده‌ایم. اگر هم پیش بینی شده، ما در کشور تجربه برخورد درست با این کار را نداریم. آنچه واضح است اما شفافیت و دست پاکی نامزدهای انتخاباتی است. ما باید هر چه زودتر هم سازوکار قانونی این مهم را تعریف کنیم و هم یک فرهنگسازی جدی انجام دهیم تا بدانیم که کدام نامزد چه قدر، با چه کیفیتی و از کجا هزینه کرده است.

این عضو ناظر مجلس در شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی کشور اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های این دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، میدانداری رسانه‌های مجازی به ویژه پلتفرم هایی چون اینستاگرام و واتساپ است. این پدیده در عین نقش آفرینی بی بدیل در شفاف سازی، جریان سازی انتخابات  و مشارکت حداکثری انتخابات، به دلیل خاستگاه و ساختار این نوع رسانه‌ها و کم تجربه بودن جامعه ما در مواجهه با این نوع تبلیغات، می‌تواند حاشیه‌ها را برجسته و فضای عمومی انتخابات را مشوش کند.

انتهای پیام

نظر شما