شناسهٔ خبر: 45979299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان:

کسی که به اعتماد لطمه بزند، صلاحیت نظارت بر انتخابات را ندارد

فاطمه افضلی

رییس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان با اشاره به اهمیت کار ناظران بر انتخابات تصریح کرد: ناظرین در سطح استان کرمان را در طول سال چندین نوبت آموزش می دهیم و این افراد رها نمی شوند. به عنوان مثال فردی که در انتخابات قبل تخلفی کرد، از گردونه نظارت خارج شده و کسی که به اعتماد لطمه بزند، دیگر صلاحیت ندارد در دوره های بعدی کار نظارت را انجام بدهد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام"علی توکلی" شامگاه 11 اسفندماه با اشاره به نظارت بر انتخابات اظهار کرد: نظارت به معنای پایش است و به دلیل اهمیت انتخابات و اینکه سلامت انتخابات نقش مهمی در اعتمادسازی عمومی دارد، امر نظارت وجود دارد و باید عده ای باشند که قوانین مربوط به انتخابات را در نظر گرفته و اقدامات برگزاری انتخابات را از ابتدا تا انتهای اعلام نتایج پایش کنند تا تخلفی صورت نگیرد و از قانون فراتر نروند.

وی افزود: شورای نگهبان ورای سه قوه است و با آزادی عمل و بدون غرض ورزی روند انتخابات را کنترل و نظارت می کند تا در کمال صحت برگزار شود.

توکلی تصریح کرد: نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی به عهده شورای نگهبان است و نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا به عهده شورای نگهبان نیست.

وی ادامه داد: سه نفر از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بر انتخابات شوراها نظارت خواهند داشت و تائید صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراها نیز به عهده این سه نفر نماینده مجلس است.

رییس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان بیان کرد: قانون انتخابات ریاست جمهوری که در مجلس در حال بررسی بود، تصویب نهایی را نگرفت که برای این دوره انتخابات به درد بخورد و در قانون قبلی که برای انتخابات دوره پیش رو کاربرد دارد، آنچه تخلف یا جرم شمرده شده، مربوط به زمان شروع تبلیغات انتخاباتی است.

وی افزود: در هفته آخر تبلیغات و زمان انتخابات نباید تخلف و جرمی از سوی نامزدها و طرفداران آنها صورت بگیرد.

توکلی با اشاره به اهمیت کار ناظران بر انتخابات تصریح کرد: ناظرین در سطح استان کرمان را در طول سال چندین نوبت آموزش می دهیم و این افراد رها نمی شوند. به عنوان مثال فردی که در انتخابات قبل تخلفی کرد، از گردونه نظارت خارج شده و کسی که به اعتماد لطمه بزند، دیگر صلاحیت ندارد در دوره های بعدی کار نظارت را انجام بدهد.

رییس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان گفت: تاکید و اصرار زیاد بر بی طرفی ناظران داریم و ناظران نباید در مجالس نامزدهای انتخابات شرکت کنند تا مردم به صحت انتخابات ایمان داشته باشند و انتخابات خوب و سالمی برگزار شود.

وی افزود: ناظران انتخابات حق ندارند نامزد عضویت در شوراهای اسلامی بشوند و در صورت ثبت نام، از نظارت کنار می روند.

توکلی در پایان با باین اینکه در سال قبل انتخابات مجلس را در کمال صحت، سلامت و با همراهی، تعامل و همکاری در استان کرمان برگزار کردیم، گفت: انتخابات 1400 نیز انشاءالله همینگونه خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما