شناسهٔ خبر: 45978962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرونا جان سه شهروند سمنانی را گرفت

سمنان- ایرنا- ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان سه نفر دیگر را در استان سمنان گرفت و بر این اساس از ابتدای شیوع این ویروس تا ظهر امروز تعداد جانباختگان این بیماری در استان به ۹۲۴ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه دوشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد:  ۶۴ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تاکنون به ۲۵ هزار و ۱۹۲ نفر رسید.

بنابر این گزارش، ۱۰۶ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و  از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۱۸ هزار و ۶۱  نفر تاکنون به صورت سرپایی درمان شدند.

طبق اعلام شامگاه دوشنبه این کمیته، با ترخیص ۱۵ بیمار دیگر، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۷ هزار و ۶۴۴ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز ابراز داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۷ هزار و ۷۵۰ مورد مثبت ویروس کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شد.

نوید دانایی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته (از ۱۰ الی ۱۱ اسفند ۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع این ویروس تاکنون به چهار هزار و ۶۵۸ نفر رسیده است و سیزده هزار و ۹۲ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

وی افزود: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه نیز به سه هزار و  ۹۳۶ نفر رسید.

شهرستان‌های آرادان، گرمسار، سرخه، مهدیشهر، دامغان و سمنان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان هستند.

طبق آخرین گزارش ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان،  شهرستان‌های میامی ، آرادان و سرخه دارای رنگ بندی آبی و شهرستانهای سمنان ، گرمسار و مهدیشهر در وضعیت زرد و شهرستان های شاهرود و دامغان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۶۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۰ هزار و ۱۸۱ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری  افزود: از دیروز تا امروز ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۵۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۲ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۶۷۹ نفر رسید.

نظر شما