شناسهٔ خبر: 45978719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آموزش و پرورش تاثیر گذارترین نهاد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

شهرکرد -ایرنا- مسوول دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب با اشاره به اینکه مدرسه، حوزه و دانشگاه سه نهاد تاثیرگذار در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت:نظام آموزش و پرورش تاثیرگذارترین جایگاه را در تحقق این بیانیه دارد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام علی ذوعلم روز دوشنبه در جلسه نقش آموزش و پرورش در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در جمع دانشجو معلمان استان افزود: بیانیه گام دوم انقلاب یک چشم انداز تمدنی است که یک ظرفیت فکری و نرم افزاری را در جهان اسلام ترسیم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ آموزشی در کشور یک فرهنگ غلط است که از گذشته ادامه دارد و همگام با پیشرفت جامعه تغییر نکرده است، گفت: در سند تحول بنیادین از تربیت به عنوان یک بستر تعاملی دو سویه یاده شده که هنوز در عمل این امر تحقق پیدا نکرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: با توجه به مشکلات و کاستی‌هایی که در استان‌ها و مناطق مختلف وجود دارد، باید سند تحول منطقه‌ای و استانی تهیه و تدوین شود و از سند تحول بنیادین به عنوان یک سند مادر استفاده کرد.

ذوعلم گفت: فرهنگ سیاسی جامعه به سمت جوانگرایی سوق پیدا کرده و یک مجلس فعال، اثرگذار، جهت‌دهنده و با رای مردم انتخاب شده است.

وی با انتقاد از اینکه نظام اداری ،آن را بر اساس یک نظام بروکراتیک و بازمانده از سالهای گذشته دانست و گفت: نظام تعلیم و تربیت نباید به دنبال استفاده از بخشنامه و کاغذبازی باشد .

رییس سابق پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش کشور افزود: در نظام تعلیم و تربیت باید در راستای مسئولیت‌پذیری، شکل‌گیری نگاه اجتماعی، توجه به انتقال تجریبات و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تلاش کرد.

به گفته وی، دانشجومعلمان باید در راستای تقویت روحیه امید و مجاهدت خود و همچنین دانش‌آموزان ، پذیرش مسولیت کنش‌گری فعال تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه نسل انقلابی جوان و متعهد مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب است، افزود: ملت ایران به خصوص جوانان در حوادث اخیر با بصیرت اجتماعی، اهتمام جمعی ، وحدت بین حوزه و دانشگاه و آموزش و پروش و سه قوا مقابل دشمنان ایستادند.

ذوعلم با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و برهم زدن محاسبات دشمنان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی تمام محاسبات دشمنان را برهم زد و جهان مدرن را به چالش کشاند و نظام سلطنتی و پهلوی را برکنار و وابستگی کشور به دشمنان و بیگانان را قطع کرد.

رییس سابق پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: جوانان مسلمان در سراسر جهان اسلام به نظام اسلامی افتخار می‌کنند که در مقابل تمام قدرت‌ها ایستاده است .

وی به شکل‌دهی گروه تروریستی داعش از سوی دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام برای مخدوش کردن چهره اسلام ، گروه تروریستی داعش را طراحی کردند تا ذهن مردم دنیا را نسبت به نظام اسلامی تغییر دهند، اما مقابله انقلاب اسلامی با داعش و طراحی هوشمندانه و مجاهدت،اخلاص و تدبیر سردار شهید قاسم سلیمانی موجب از بین رفتن فتنه داعش شد. 

ذوعلم به تاثیرگذاری نظام انقلاب اسلامی در جهان و منطقه اشاره کرد و گفت:  ایران از جهت الگوسازی برای جوانان مبارز، مومن و از جهت استقلال سیاسی رتبه نخست را در منطقه داراست.

به گزارش ایرنا ،در حال حاضر یکهزار و ۴۹۶ نفر در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

نظر شما