شناسهٔ خبر: 45977977 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

پایان هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران

استقلال این بار در رفسنجان متوقف شد/پرسپولیس برد و صدرنشین باقی ماند

صاحب‌خبر -



سرویس ورزشی-
برتری تیم‌های پرسپولیس و سپاهان و توقف استقلال مهم‌ترین اتفاقات هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران بود.
هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته با برگزاری هشت دیدار به پایان رسید. در مهم‌ترین بازی دیروز پرسپولیس صدرنشین برابر سایپا به برتری یک بر صفر دست یافت. تک گل را سیدجلال حسینی (۵) به ثمر رساند. این بازی با حملات پرسپولیس آغاز شد تا این تیم خیلی زود در دقیقه ۵ بتواند گل اول خود را روی پیشتازی سیدجلال حسینی به ثمر برساند. کاپیتان باتجربه پرسپولیس که برای زدن ضربه سر در ارسال کرنر جلو کشیده بود با پاس کوتاه سیامک نعمتی در محوطه جریمه سایپا رو‌به‌رو شد تا بر خلاف همیشه با شوت محکم و دقیق خود تور دروازه محمدحسین اکبرمنادی را به لرزه درآورد. شاگردان ابراهیم صادقی پس از دریافت این گل، چهره‌ای هجومی گرفتند و تا دقیقه ۱۰ با نفوذهای جعفری و علیاری در عمق دفاع پرسپولیس دو بار توانستند صاحب موقعیت گل شوند اما دفاع کنعانی زادگان در دقیقه ۶ و خروج مناسب حامد لک از دروازه خود در دقیقه ۱۰ مانع از گلزنی خودروسازان شد.
نیمه دوم با شروع طوفانی سایپا همراه شد تا این تیم در همان ثانیه‌های ابتدایی با ضربه ابوالفضل جلالی و روی اشتباه حامد لک تیر دروازه پرسپولیس را به لرزه در آورد. در ادامه بازیکنان پرسپولیس کنترل توپ را در اختیار گرفتند و با پاس‌های کوتاه و بی‌نقص خود از تمام فضای زمین بهترین استفاده را کردند تا مقابل فشار حداکثری بازیکنان سایپا هنگام دریافت توپ نمره قبولی بگیرند.
سایپایی‌ها در دقایق پایانی روی نفوذ‌ هافبک‌های خود به محوطه جریمه پرسپولیس رسیدند اما این بار حامد لک مانع از به ثمر رسیدن گل تساوی بازی شد تا پرسپولیس به سه امتیاز این بازی برسد. تیم فوتبال پرسپولیس با این برد به امتیاز ۳۳ رسید تا در صدر جدول باقی بماند و سایپا نیز با ۱۷ امتیاز در رده سیزدهم باقی ماند.
توقف استقلال این بار در رفسنجان
در دیگر بازی مهم دیروز استقلال در رفسنجان برابر مس با نتیجه یک – یک متوقف شد. در نیمه نخست بیشتر یک بازی متعادل از سوی دو تیم دیده شد و تنها گل این بازی از روی یک ضربه ایستگاهی و با استفاده از اشتباه خط دفاعی استقلال توسط مسیح زاهدی برای مس رفسنجان به ثمر رسید.نیمه دوم با برتری تیم استقلال آغاز شد و آبی‌پوشان که برای به ثمر رساندن گل مساوی فشار بیشتری روی دروازه میزبان وارد کردند، سرانجام از روی یک ضربه کرنر و با ارسال قایدی توسط فرشید باقری به گل رسیدند که این اتفاق در دقیقه ۵۲ رخ داد.بعد از این بازی عطش آبی پوشان تاحدودی فروکش کرد و بازی بیشتر در میانه زمین دنبال شد. تنها صحنه خطرناک بازی در دقیقه ۸۰ بازی بود که سید حسین حسینی با یک واکنش فوق‌العاده در موقعیت تک به تک اجازه باز شدن دروازه‌اش را نداد. در پایان ۹۰ دقیقه نیز کار دو تیم با تساوی یک- یک به پایان رسید تا در اولین هفته از نیم فصل دوم استقلال و مس رفسنجان هر کدام یک امتیاز به جمع امتیازات شان اضافه شود.
در سایر دیدارها، دیروز در تبریز ماشین ‌سازی برابر شهر‌خودرو به تساوی یک – یک رسید تا پاشازاده کار خود را در تیم تبریزی با تساوی آغاز کند. تک گل ماشین‌‌سازی در این دیدار را سینا عبداللهی در دقیقه ۲۴ و روی اشتباه بزرگ فراهانی، دروازه‌بان شهرخودرو به ثمر رساند. معراج پورتقی نیز گل تساوی مهمان را در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند.
در مسجد سلیمان نیز جدال تیم‌های نفت و تراکتور با تساوی یک – یک به پایان رسید. در دقیقه ۲۴ این بازی مجتبی مقتدایی به دلیل دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد که این مسئله با اعتراض شدید کادرفنی نفتی‌ها همراه شد. در دقیقه ۷۸ این بازی سجاد جعفری روی اشتباه مدافعان و دروازه‌بان تراکتور توانست دروازه این تیم را باز کند. تراکتوری‌ها پس از دریافت گل حملات خطرناکی روی دروازه نفت داشتند که محمد عباس زاده در دقیقه ۹۰ + ۳ توانست با ضربه سر دروازه نفتی‌ها را باز کند و کار را به تساوی یک بر یک بکشاند. این دیدار در نهایت با همین نتیجه به پایان رسید.
در تهران تیم پیکان موفق شد صنعت نفت آبادان را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد. در این دیدار سامان فلاح در دقیقه ۸ روی پرتاب اوت نادر محمدی گل اول بازی را زد و ابراهیم صالحی هم در دقیقه 86 روی فرار از پشت مدافعان صنعت نفت در مصاف تک به تک با دروازه‌بان این تیم، گل دوم پیکان را به ثمر رساند.
در اصفهان سپاهان موفق شد گل گهر را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. در این بازی در دقیقه ۶۷ مسابقه سجاد شهباززاده با پاس گل امید نورافکن توانست گل اول سپاهان را به ثمر برساند و خود را در تعداد گل‌های زده این فصل رقابت‌های لیگ برتر، به عدد ۱۳ برساند.
در قائمشهر جدال تیم‌های نساجی و آلومینیوم با تساوی یک – یک به پایان رسید. حسین زامهران در دقیقه ۱۷ برای نساجی و مهدی حسینی در دقیقه ۵۶ برای آلومینیوم گلزنی کردند. هر دو تیم در این بازی برای گلزنی موقعیت‌هایی داشتند اما موقعیت‌های آلومینیوم خطرناک‌تر بودند. در آخرین بازی هفته شانزدهم، فولاد موفق شد ذوب آهن را در اهواز شکست دهد. تک گل این مسابقه را پاتوسی در دقیقه ۱۵ به ثمر رساند.

نظر شما