شناسهٔ خبر: 45977915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برف پراکنده و سرما اردبیل را فرا گرفت

اردبیل - ایرنا - بارش برف پراکنده و کاهش دما از شامگاه یازدهمین روز اسفند دوباره حال و هوای پهنه مرکزی استان اردبیل را زمستانی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش پراکنده برف در اردبیل با وزش باد بطور نسبی شدید با بیشینه سرعت ۶۸ کیلومتر در ساعت از جانب شمال شرق همراه است.

تازه‌ترین نقشه‌های همدیدی نشانگر تقویت شارش های ناپایدار در تراز میانی جو بر فراز پهنه آبی خزر است که با هوای بسیار سرد و سنگین عرض های بالاتر همراهی دارد.

این الگو از امشب تا عصر سه‌شنبه سبب بارش خفیف برف سبک همراه با وزش باد سرد در پهنه مرکزی استان اردبیل می‌شود و در جلگه گرمسیر مغان بارش ملایم باران و به احتمال مخلوط برف و باران انتظار می‌رود.

روز چهارشنبه بطور موقت بارش برف متوقف شده ولی هوا همچنان سرد  خواهد بود و دوباره از ساعات اولیه پنجشنبه تا اواخر جمعه با نفوذ ناوه اطلسی عمیق ریزش برف و باران با شدت بیشتر تمام استان اردبیل را در بر خواهد گرفت.          

دمای کنونی اردبیل منفی سه درجه سانیتگراد است که نسبت به بیشینه درجه حرارت دیروز ۱۸ درجه کاهش دارد.

مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر نفوذ هوای سرد و بارشی به این استان خواستار رعایت موارد احتیاط و ایمنی ازسوی ساکنان منطقه شد.

پرهیز از سفرهای غیرضروری و در صورت لزوم همراه داشتن زنجیرچرخ و تجهیزات کامل زمستانی ؛ خودداری از کوهنوردی و بیابان نوردی ؛ عدم اتراق در حواشی و بستر رودخانه ها و مسیل ها ؛ بازبینی دمای مکان های حساس به سرما و صرفه جویی در مصرف برق و گاز شهری ازجمله این موارد هستند.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. این سومین موج برف و سرما از ابتدای اسفند امسال تاکنون است که منطقه را زیر تاثیر قرار می هد. انتظار می رود طی دهه دوم اسفند دست کم دو موج ناپایدار دیگر این شهرستان را زیر برف و سرما ببرد.

نظر شما