شناسهٔ خبر: 45977657 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

سی و پنجمین نشست شورای اطلاع رسانی استان البرز برگزار شد

صاحب‌خبر -
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، نورمحمد فردی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری االبرز، در سی و پنجمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان با تاکید بر راهبردی کردن تصمیمات این شورا در سطح استان و همراهی همه دستگاه‌ها برای انجام مصوبات این شورا گفت: یکی از وظایف عمده شورای اطلاع رسانی سیاست گذاری و تعیین خط مشی برای آگاهی مردم است.
فردی تاکید کرد:نظارت بر فعالیت های اطلاع رسانی مدنظر قرار گیرد چرا که در برهه کنونی اطلاع رسانی حرف اول را می زند و باید فرهنگسازی های لازم در زمینه کنترل ویروس کرونا در بخش های مختلف از‌جمله در نزد دستگاه ها و مردم مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
وی افزود: باید همه دست در دست هم تلاش کنیم تا به هدف ترسیم شده دست یابیم که اگر در این باره توجهات لازم انجام نشود گویا هیچ کاری نکرده ایم.
معاون‌سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با اظهاراین مهم که تمام موارد پیگیری می شود بیان کرد: اطلاع رسانی نقش موثری در فرهنگسازی در بین مردم ایفا می کند که این امر باید به صورت دقیق انجام شود و دستگاه های مرتبط اطلاع رسانی به مردم را با جدیت دنبال کنند.
فردی در بخشی دیگر با مورد اشاره قراردادن سازمان صمت در تأمین ارزاق مردم خصوصاً در ایام فرا رسیدن سال نو تصریح کرد: اداره کل صنعت و معدن برای تامین ارزاق مردم بیش از گذشته تلاش کند و جهاد استان نیز  برای تامین مرغ باید وارد گود شود.
وی در ادامه با تأکید بر  نظارت سازمان صمت و دیگر نهادهای مرتبط در جهت کنترل و رصد بازار با توجه به شیوع ویروس کرونا در یکسال اخیر گفت: این بیماری هم اکنون جهش یافته و در ایران تا شب گذشته ۱۱۳ نفر مبتلا به ویروس جدید شدند که ۱۵ نفر مربوط به استان البرز است.
این مسوول تصریح کرد: این بیماری خطرناک با سرعت بالا در حال گسترش است و فوتی ها بیشتر از قبل است و باید حساسیت ویژه ای بدان داشته باشیم تا جامعه مبتلا نشود.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان البرز گفت که دراین باره باید تمام تمهیدات اندیشیده و پروتکل ها به صورت کامل رعایت شود و شهروندان از دو ماسک استفاده استفاده کنند.
وی خبر داد: در البرز از اولین روز اسفند سال ۹۸ تعدا ۶۱ هزارو ۱۵۱ نفر تست شان مثبت بوده ۲۷۴۶ نفر در کل البرز فوتی داشته ایم.
وی بیان کرد: در کشور نیز تاکنون۶۰ هزار و ۷۳ نفر فوتی داشته ایم که با توجه به سهم استان از این آمار تلقی می شود که از این تعداد فوتی ها سهم البرز بالا بوده است.
وی ضمن تشکر از مدیریت و تلاش دانشگاه و سایر دستگاه‌ها و هم چنین اصناف و بازار و مدیریت استان گفت: مدیریت خوبی که در استان در این زمینه انجام شد سبب گردید که تمام موجها خوب مدیریت شود.
معاون‌سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اظهار این که در آخر موج سوم هستیم و اگر پروتکل ها را رعایت نکنیم و به موج چهارم برسیم، ویروس کشنده و پُرسرعت است بیان کرد:امکانات محدود است و جهش این ویروس سبب شده جوانها نیز مبتلا شوند و میانگین سنی پایین آمده بنابراین باید اطلاع رسانی مناسب در همه فضاها صورت پذیرد .
فردی همچنین اظهار کرد:صدا و سیما نقش خوبی تاکنون داشته اما کار سخت است و در بخشی دیگر انتخابات پیش رو در کشور را مورد توجه قرار داده و گفت:برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه  های آن ارائه گردیده و در بازه ۹۰ روزه تا ۱۰۰ روزه باید مورد انجام قرار گیرد.
وی تأکید کرد که داوطلبان برای ثبت نام‌ در انتخابات در مهلتی که تا ثبت نام باقی مانده نسبت به دریافت سو پیشینه اقدام نمایند.
وی گفت: ثبت نام‌می تواند اینترنتی انجام شود.
این مسوول همچنین بیان کرد که کلیه افرادی که در انتخابات شورای شهر شرکت می کنند نیازها برآورد شده  و ۲ هزار و ۹۵۶ شعبه اخد رأی در استان ایجاد خواهد شد و بیش از ۵۰ هزار نفر عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات مشارکت خواهند داشت. 
وی گفت:میزان‌تعرفه ها در ریاست جمهوری و شوراها را مشخص کرده ایم و در البرز شوراها ۱۳ نفر و روستاها حداقل ۳ نفر تعیین شده است.
وی اعلام کرد:همه تعرفه ها برآورد گردیده و به وزارت کشور برای چاپ داده شده است.
فردی با بیان این که مقدمات کار انتخابات دراستان فراهم شده تصریح کرد:هفته ای یکبار جلسه استاندار با فرمانداران برگزار تا مقدمات انتخابات فراهم شود.
وی با بیان این مهم که سیاست و تاکید بر این است که انتخابات سالم و با مشارکت بالا برگزار شود گفت: انجام‌این امر انسجام بیشتر در کشور را فراهم خواهد ساخت بیان کرد:همه وظیفه داریم سطح مشارکت را افزایش دهیم و یکی از عوامل رقابتی بودن برنامه منتخبین و ... است که این مهم در حال برنامه ریزی است.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان البرز گفت:سیاست راهبردی وزارت و استاندار بر۴ محور امنیت، سلامت، مشارکت، قانونمندی است.
وی خبر داد:انتخابات ۸ شهر کشور الکترونیک است.
 

نظر شما