شناسهٔ خبر: 45977526 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تسهیلات اشتغالزایی به طرح‌های اقتصادی پلدختر پرداخت می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) لرستان گفت: در راستای تقویت اشتغال روستایی تسهیلات لازم به طرح‌های اقتصادی پلدختر پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا در پلدختر، حامد ویسکرمی در جلسه اشتغالزایی روستایی بنیاد برکت در شهرستان پلدختر اظهار داشت: با توجه به اهمیت مشاغل خرد و پایدار جهت توسعه اقتصادی ،بنیاد برکت به طرح های قابل توجیه اقتصادی که در چارچوب قوانین تعریف شود  تسهیلات اشتغال پرداخت می کند.

وی بر تشکیل کارگاه اشتغال در شهرستان پلدختر بر اساس سنجش ظرفیت های موجود تاکید کرد و افزود: این کارگروه به صورت علمی و عملیاتی در راستای شناسایی نقاط قوت و ضعف جهت شناسایی و معرفی طرح های اشتغالزایی بر اساس قوانین منطبق ورود پیدا کند.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام راحل لرستان بر گسترش فعالیت ها در زمینه شغلی مختلف به ویژه در روستاها تاکیدکرد و گفت:هم اکنون در سطح استان تمرکز جدی روی پرداخت تسهیلات به طرح های دامپروری بوده که مفید واقع شده اما لازم است دایره این فعالیت ها با رعایت مزیت ها موجود گسترش پیدا کند.

وی با بیان این که فعالیت های دانش بنیان در حوزه روستایی تا کنون مغفل مانده است، افزود: جوانان می توانند در حوزه های مختلف کشاورزی ، خدماتی و صنعت با استفاده از تسهیلات بنیاد برکت کار دانش بنیانی آغاز کنند که در این رابطه انتظار می رود کارگروه کمیته اشتغال شهرستان زمینه این فعالیت ها را شناسایی کند.

ویسکرمی یادآورشد: چنانچه این طرح ها ظرف ۲ تا سه سال در فاز اولیه فعالیت های بنیاد در روستاها پایدار بمانند در فاز دوم طرح های موفق در قالب تشکل های حقوقی اشتغالزا ، بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط ساماندهی و با حمایت بنیاد تسهیلات جدید تزریق و آموزش هایی ارایه و بازاری یابی صورت می گیرد.

مدیرستاد اجرایی فرمان امام راحل لرستان به اشتغال بنگاه محور با آورده سرمایه گذار اشاره کرد و گفت: در این  بخش بنیاد برکت آمادگی دارد چنانچه سرمایه گذار در شهرستان باشد به عنوان شریک بخش خصوصی مورد حمایت این بنیاد در راستای اجرای طرح های اولویت دار قرارگیرد.

ویسکرمی یادآورشد: طرح های دام و طیور، گلخانه و لبنیات به علت اشباع ظرفیت در کشور قابل پذیرش نیست و اولویت با طرح هایی مانند آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در قفس، کشت و فرآوری گیاهان دارو ، صنایع بسته بندی و صنایع تبدیلی است.

نظر شما