شناسهٔ خبر: 45977120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه ایلام:

فرهنگ انفاق در جامعه فراگیر شود/پرداخت و مدیریت صحیح زکات موجب رفع مشکلات جامعه می شود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مساله حائز اهمیت در اسلام، فراگیر شدن فرهنگ انفاق است، گفت: پرداخت زكات یک پشتوانه مالی برای جامعه به ویژه برای اقشار فقیر و بی بضاعت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۱ اسفند) در دیدار با« قنبر موسی نژاد» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام و اعضای کمیته تبلیغ و فرهنگ سازی شورای زکات استان، اظهار کرد: پرداخت زکات برای رفع مشکلات قشر ضعیف جامعه امری ضروری است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه  زکات یکی از پایه‌ها و ستون دین مبین اسلام است، ابراز کرد: خروجی جمع‌آوری و پرداخت زکات باید برای رفع مشکلات اقتصادی قشر ضعیف جامعه هزینه شود.

 

وی با تاکید بر اینکه خدمت به نیازمندان جامعه زیبایی خاصی دارد، یادآور شد:  منظور از متقین کسانی است که نماز می خوانند، زکات مالشان را پرداخت می کنند و از چیزی که در اختیار دارند به فقرا انفاق می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه مساله حائز اهمیت در اسلام، فراگیر شدن فرهنگ انفاق است، بیان کرد: چنانچه مدیریت صحیحی در جمع آوری زکات شکل گیرد، خیلی از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: زكات یک پشتوانه مالی برای جامعه به ویژه برای اقشار فقیر و بی بضاعت است و اگر تمامی افراد خود را نسبت به پرداخت آن مسئول بدانند، اقتصاد اسلامی تحقق پیدا كرده و شاهد افراد مستمند در جامعه نخواهیم بود.

 

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات آثار و برکات بسیاری در زندگی فرد دارد، گفت: عدم پرداخت و ترک كردن این واجب شرعی بسیاری را جهنمی خواهد کرد و آثار زیانبار فردی و اجتماعی را به دنبال دارد، زیرا مالی است که خداوند در آن حقی قرار داده و باید به نیازمندان جامعه پرداخت شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه پدیده های اجتماعی همچون سرقت عوامل متعددی دارند، افزود: عامل بسیاری از این انحرافات فقر و نداشتن شغل است.

 

احجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: در صورت پرداخت خمس و زکات یک تعادل نسبی در جامعه پدیدار خواهد شد و فاصله گسترده طبقاتی که اکنون شاهد آنیم از بین می رود.

 

پایان پیام/92

نظر شما