شناسهٔ خبر: 45977044 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

رصد بازار خودروهای کارکرده؛

قیمت «GEN2» کارکرده در بازار + اینفو

​GEN2 خودرو لیفت بک پروتون مالزی است که مونتاژ آن در ایران توسط شرکت زاگرس خوردو صورت گرفت، این خودرو در سال 2006 وارد بازار ایران شد و تا سال 2009 مونتاژ آن در کشور ادامه داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز ؛ لیفت بک در اصطلاح به خودروهایی گفته می‌شود که از لحاظ ابعاد و ظاهر مابین خودروهای هاچ بک و صندوق‌دار قرار دارد.

موتور GEN2 در دو مدل 1300 و 1600 سی‌سی با قدرتی برابر 95 و 110 اسب بخار در جهان موجود است، البته در ایران از موتور 1600 سی‌سی استفاده شده است. این خودرو در دو نوع گیربکس 5 دنده دستی و 4 دنده اتومات موجود است.

شتاب صفر تا صد خودروی GEN2 برابر 12.6 ثانیه است که برای گیربکس‌های اتوماتیک در 13.6 ثانیه می توان به شتاب صفر تا صد رسید.

ارزیابی های صورت گرفته نشان دهنده آن است که مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برای گیربکس‌های دنده‌ای 7.1 و برای اتومات 8 لیتر در صد کیلومتر است.

اقتصادنیوز در گزارشی به برآوردهای قیمتی این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

ماشین دست دو

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما