شناسهٔ خبر: 45976809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه هزار بافنده فرش در الیگودرز فعالیت می‌کند

خرم‌آباد - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت الیگودرز گفت: سه هزار بافنده فرش بصورت فعال و نیمه فعال در الیگودرز مشغول به فعالیت می‌باشند.

صاحب‌خبر -

حاجی علی سرلک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای اعتلای هنر و صنعت ارزشمند فرش دستباف که همواره بخش مهمی از حوزه های فرهنگی، هنری و اقتصادی الیگودرز را شامل می‌شود همچنین با هدف حمایت از تولید و اشتغال پایدار، دوره‌های آموزشی بافت، چله کشی و رفع عیوب فرش دستباف در الیگودرز برگزار شد.

وی افزود: این دوره ها در مسجد علی ابن ابوطالب و روستاهای سور، هما، فرسش، ززم و مغانک سفلی با مدیریت اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان و تشکل های فرش و با رعایت تمام شرایط و پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و با استقبال بی نظیر هنر جویان در رده های سنی مختلف برگزار گردید.

وی گفت: در مجموع تعداد ۱۸۵ نفر هنر آموز دوره های فوق الذکر را با موفقیت طی کردند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان الیگودرز گفت: سه هزار بافنده فرش بصورت فعال و نیمه فعال در الیگودرز مشغول به فعالیت می‌باشند اکنون تعداد ۲ هزارو ۸۰۰ نفر از بافندگان دوره آموزش مهارت فنی را طی کرده و موفق به دریافت کارت مهارت شدند 

سرلک با اشاره به اینکه تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از بافندگان تحت پوشش اتحادیه صنفی می‌باشند افزود: ۱۲ کارگاه متمرکز به دلیل شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامتی بافندگان به صورت پاره وقت و تعداد محدود مشغول به فعالیت می‌باشند و در برخی مناطق دارها به منازل انتقال یافته است.

وی بیان کرد: در مجموع تعداد ۳۵۰ نفر از بافندگان تحت نظارت پشتیبان فعال می‌باشند که سهم موثری در مشاغل خانگی و تامین اقتصادی خانوار را دارند. 

وی گفت: در سطح شهرستان الیگودرز و روستاهای همجوار نزدیک به یکهزار دار فرش دستباف فعال وجود دارد. 

سرلک با اشاره به اشتغالزایی مناسب و فقدان آلایندگی زیست محیطی و منابع طبیعی و هزینه اندک این صنعت، گفت: از همه متولیان و مسئولین امر در سطح استان و شهرستان و به ویژه نماینده محترم درخواست می شود برای حمایت و کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی و محروم، حمایت های لازم را بعمل آورند و نسبت به تخصیص منابع مالی جهت آموزش و توسعه و حمایت از بافندگان و تولید کنندگان اقدام نمایند. 

نظر شما