شناسهٔ خبر: 45976783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان:

جهاددانشگاهی آموزش های بازار محور را در دستور کار قرار دهد

دلنیا گوهری‌نژاد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: جهاددانشگاهی باتوجه به تجربه و ظرفیت آموزشی مناسبی که در سطح کشور دارد می‌تواند دوره های آموزشی بازار محور را برای جوانان برگزار کند.

صاحب‌خبر -

برهان صلواتی در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان ضمن اشاره به اینکه همکاری های این نهاد انقلابی با اداراه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطلوب بوده است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی کردستان از نیروهای جوان متخصصی برخوردار است که می‌توانند فعالیت های بزرگی را انجام بدهند.

وی با اشاره به اینکه آموزش ها باید به سمت بازار محور برود، عنوان کرد: در بحث آموزشی نباید تنها به دوره های آکادمیک بسنده کرد بلکه باید آموزش های بازار محور را بیشتر جدی بگیریم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در ادامه افزود: جهاددانشگاهی باتوجه به تجربه و ظرفیت آموزشی مناسبی که در سطح کشور دارد می‌تواند دوره های آموزشی بازار محور را برای جوانان برگزار بکند.

صلواتی با تاکید بر این مهم که آموزش های بازار محور، کاهش بیکاری را در جامعه به همراه دارد، بیان کرد: در چند سال اخیر همکاری های خوبی با جهاددانشگاهی استان کردستان در خصوص طرح ملی توسعه مشاغل خانگی انجام شده است که خوشبختانه نتایج مثبتی را بهمراه داشته است.

وی گفت: اجرایی کردن طرح توسعه مشاغل خانگی در کردستان تا حدودی مسئله بیکاری را کاهش داده است و بر همین اساس تلاش خواهیم کرد که سهمیه جدید مشاغل خانگی را در  کردستان به 1000 نفر افزایش بدهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در پایان با اشاره به اینکه راه اندازی بازارچه های محلی کمک شایانی برای پیشبرد این طرح می کند، یادآور شد:  راه اندازی خانه صنایع دستی در سنندج و ایجاد بازارچه های ویژه برای خرید و فروش کالا در راستای اشتغال پایدار برقرار کنیم که در این راستا نیز باید از توانایی های جهاددانشگاهی کردستان استفاده کنیم.

در ابتدای این جلسه اکبر اسدی رئیس جهاددانگشاهی استان کردستان با بیان اینکه هم افزایی بین دستگاه های استان کردستان باعث رشد و توسعه می شود، اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد علمی و انقلابی است که توانسته است خدمات خوبی را به جامعه ارائه بدهد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های جهاددانشگاهی گسترده و کاربردی است، گفت: این نهاد انقلابی در حوزه های آموزش، پژوهش، فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال فعالیتهای خوبی را در استان کردستان انجام داده است که نیاز است باتوجه به این ظرفیت مسئولین استان با نگاه ویژه به آن نگاه کنند.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان در ادامه بیان داشت: همکاری این نهاد با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه مشاغل خانگی بسیار ارزنده و کاربردی بوده است که امیدواریم در آینده این همکاری بیشتر ادامه یابد.

اسدی در پایان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی استان کردستان این آمادگی را دارد که همکاری کامل را با اداره کار داشته باشد، یادآور شد: زمانی در استان شاهد توسعه خواهیم بود که هم افزایی انجام گیرد و از جزیره ای عمل کردن خوداری بکنیم.

انتهای پیام 

نظر شما