شناسهٔ خبر: 45976721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در پی شیوع کرونا و کاهش تقاضای خارجی رقم خورد؛

کاهش فعالیت کارخانه‌ای در چین

نتایج یک تحقیق خصوصی که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد رشد فعالیت بخش کارخانه‌ای در چین در ماه فوریه به پایین‌ترین حد در ۹ ماه گذشته رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، در حالی که کاهش تقاضای خارجی و کانون‌های همه گیری ویروس کرونا بر تقاضا تأثیر گذاشته است، نتایج تحقیقی خصوصی که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد رشد فعالیت بخش کارخانه‌ای در چین در ماه فوریه به پایین‌ترین حد در ۹ ماه گذشته رسید.

کاهش رشد این بخش نشان دهنده شکنندگی احیای اقتصادی در چین است هر چند که همه گیری ویروس کرونا بار دیگر تحت کنترل درآمده است و تحلیلگران رشد مستحکم تولید ناخالص داخلی را در کل سال برای چین پیش بینی می‌کنند.

این کاهش رشد همچنین تا حدی ناشی از تعطیلات سال نو قمری در چین است که برای میلیون‌ها نفر فرصتی است برای سفر، هر چند تعداد جابجایی‌ها در تعطیلات امسال به علت شرایط بهداشتی ناشی از همه گیری ویروس کرونا، کمتر از سال‌های قبل بود.

شاخص مدیران خرید کارخانه‌ای که از سوی کایشین / مارکت Caixin/Markit محاسبه شده است، ماه فوریه به ۵۰.۹ رسید که پایین‌ترین سطح از ماه مه گذشته است، در حالی که تحلیلگران، شاخصی مشابه را در ماه ژانویه ۵۱.۱ پیش بینی کرده بودند.

نظر شما