شناسهٔ خبر: 45976678 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با آیت الله اعرافی

حوزه/ دکتر محسن رضایی امروز با حضور در دفتر مدیر حوزه های علمیه با آیت الله اعرافی دیدار و گفت وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار دکتر محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام که عصر امروز در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، بر عملیاتی سازی تفاهم نامه حوزه های علمیه و مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید نمود و گفت: حوزه با تعمیق توجه به مسائل فرهنگی  واجتماعی و دغدغه های نظام اسلامی به عنوان حوزه انقلابی ورود نموده، با ارتقای سطوح دغدغه مندی حوزویان نسبت به مسائل کشور، قوه مطالبه گری طلاب و روحانیون را نیز  تقویت کرده است.


وی با بیان این که برای نقاط تلاقی حوزه با بیرون دستیار ویژه ای تعریف شده است و حدود ۱۲ ستاد تخصصی در موضوعات اجتماعی و فرهنگی راه اندازی شده است. بیان داشت: در برنامه پنج ساله و طرح آمایش حوزه های علمیه، بحث بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت نخبگانی طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه و اخذ نظرات و دیدگاه های ایشان برجسته شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که در طرح آمایش حوزه، بالغ بر ۸۰ کارکرد حوزه و دایره ارتباط آن با نهادهای حاکمیتی ترسیم شده است، خاطرنشان کرد: ۴۰۰ رشته و گرایش و مقطع در حوزه‌های علمیه ترسیم، سرفصل نویسی و منابع و متون آن آماده شده است؛ ثمرات جهش دانشی این رویکرد در یک دهه آینده نمود عینی خواهد یافت.

اقتصاد ما همچنان بر ریل سرمایه داری استوار است

دکتر محسن رضایی نیز در این دیدار، ضمن تأکید بر اهمیت تفاهم نامه همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام و حوزه‌های علمیه، درگیر کردن حوزویان با سطوح حکمرانی دینی را به نوعی ارتقای سطوح علمی و تقویت مطالبه گری توصیف نمود.

وی در ادامه با بیان این که سیاست و دفاع ما دینی و مردمی شده در حالی که هنوز اقتصاد کشور دینی و مردمی نشده است، اظهار داشت: اقتصاد ما همچنان بر ریل سرمایه داری استوار بوده، رابطه بانک و صنعت با مردم کمرنگ است؛ اگر همچون سیاست و دفاع در عرصه فرهنگ و اقتصاد به سمت مردمی سازی حرکت نموده، نقش خانواده و محلات را در این حوزه ها پررنگتر شاهد تاثیرات فراوانی خواهیم بود.


دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تأکید بر ارائه الگوهای شهرسازی بومی، توجه به حاشیه نشینی را مهم ارزیابی نمود و تصریح کرد: برآنیم تا با همکاری مجموعه های علمی کشور از جمله حوزه‌های علمیه، در سیاست های کلی برنامه هفتم، آینده نگری را تقویت نموده، به متن مسائل روز و جاری کشور توجه روز افزونی داشته باشیم.

نظر شما