شناسهٔ خبر: 45976538 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

دکتر رئوفی معاون، سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

باید ازظرفیت های دستگاهها برای تشویق و تسهیل ازدواج جوانان استفاده شود

پنجمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان هرمزگان با دستور کار ازدواج و تعالی خانواده (بیان مسئله،راهکارها،پیشنهادها در حوزه ازدواج جوانان) به ریاست رئوفی سرپرست معاونت سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار و باحضور امیاری مدیر کل ورزش وجوانان و سایر اعضاء ستاد در محل سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزارشد..

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش وجوانان استان هرمزگان ،محمودرضاامیاری ضمن خیر مقدم به حاضرین، گزارشی از عملکرد وفعالیت های حوزه جوانان اداره کل درسال98و99ارائه نمودند.
وی افزود :اداره کل ورزش وجوانان استان عملکرد خوبی در حوزه و بحث ازدواج و تعالی خانواده در سال98داشته که توانسته ایم رتبه5کشوری رادر بین استان ها کسب کنیم.
امیاری به آمار ازدواج و طلاق استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در ۹ ماه اول امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل حدود ۵ درصد افزایش ثبت ازدواج و حدود ۴ درصد کاهش ثبت طلاق در این استان داشتیم .
مدیرکل ورزش وجوانان خاطرنشان کرد: بیش از 147کارگاه آموزشی (پیش از ازدواج،حین ازدواج و بعد از ازدواج) بصورت مجازی با حضور 1017نفرشکرت کننده در استان هرمزگان برگزارشده است.
رئوفی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان در پنجمین جلسه ستاد ساماندهی اظهارداشت:ازدواج مقدس ترین نهاد جامعه است و خداوند نیزدر قرآن از اهمیت نهادخانواده مطالب فراوانی بیان نموده است.
وی افزود:گزارشات خوبی از عملکرد حوزه ازدواج و طلاق در استان بیان شد، که نشان میدهد در دوران کرونا و کم شدن تشریفات مراسم های ازدواج تاثیرات مثبتی بر روی ازدواج جوانان داشته است ومی توان گفت تشریفات اضافی در مراسم ها تضمینی برای ثبات و پایداری ازدواج ها نمی باشد. .
رئوفی بیان داشت: باید ساده زیستی و ازدواج آسان سرلوحه جوانان و خانواده ها قرار بگیرد تا جوانان به راحتی بتوانند مراسم های ازدواج خود رابرای تشکیل نهاد مقدس ازدواج برگزار نمایند.
معاون استاندار خاطر نشان کرد: مدیران و متولیان دستگاههای اجرایی می توانند از فضا ها و امکانات موجود در دستگاهها برای تشویق و ترغیب جوانان برای ازدواج آسان بهره ببرند.
رئوفی تصریح نمود:ازدواج باعث کاهش بسیاری از آسیب ها و مشکلات موجود در جامعه می باشد و ما با فرهنگ سازی در خانواده ها برای ازدواج آسان جوانان می توانیم از بسیاری از آسیب های اجتماعی پیشگیری نماییم..
معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار همچنین به عدم مسولیت جوانان و زندگی مجردی اشاره نمود و بیان داشت: بسیاری از جوانان ما زندگی مجردی را به ازدواج ترجیح میدهند که باید با آموزش ها و ارائه راهکارها جوانان را به ازدواج و تشکیل نهاد مقدس خانواده ترغیب و تشویق نماییم. .
مجتبی عامری معاون امور جوانان در این جلسه بیان داشت: مرحله دوم پویش "ازدواج جوانان با همراهی خیران" با هدف ایجاد فضای مشارکت عمومی و جهت دهی کمک های مومنانه در راستای تامین سبدهای حمایتی جهیزیه برای جوانان در آستانه ازدواج به صورت ملی به مناسبت اعیاد ماه رجب در سراسر کشور برگزار می شود.
درادامه دکتر اقبال زارع رئیس مرکز مشاوره تاراز نیز گزارشی از فعالیت های این مرکز بیان نمود و افزود: پژوهشی با عنوان نقش میانجی استرس کرونا در رابطه بین اعتیاد به اینترنت با تعارضات و خشونت زناشویی و خانواده استان هرمزگان توسط دکتر حاج علیزاده انجام شده است.

نظر شما