شناسهٔ خبر: 45976530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

تمام اماکن تاریخی زنجان به سامانه فروش الکترونیکی بلیت مجهزمی‌شود

زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از اجرای سامانه فروش الکترونیکی بلیت در تمامی اماکن تاریخی استان زنجان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر ارجمند گفت: پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، موزه رختشویخانه، موزه‌های باستان‌شناسی ابهر، موزه مردان نمکی و غار کتله خور به سامانه خرید الکترونیکی بلیت مجهز می‌شوند.

وی افزود: استان زنجان با داشته‌های تاریخی، فرهنگی و مذهبی و تنوع اقلیمی و طبیعی کم‌نظیر، جز مقاصد برتر گردشگری داخلی و خارجی در همه فصول است. با ارائه خدمات الکترونیک می‌توان تا حدود زیادی از تجمعات کاهش ارائه خدمات الکترونیک گامی که با شعار دولت الکترونیک از گذشته آغازشده است و با شیوع کرونا شدت گرفت.

ارجمند ادامه داد: ازآن‌جهت که اماکن گردشگری استان زنجان همه‌ساله در فهرست پربازدیدترین اماکن کشور قرار داشته‌اند و به‌ویژه در ایام نوروز گردشگران و مسافران بسیاری برای بازدید از این بناها با صف‌های طولانی مواجه می‌شدند و بهترین راه مبارزه با کرونا استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی است و بهترین راه‌حل اجرای برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی است که بسترهای مناسبی برای آن فراهم‌شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان با اشاره به امکان خریداری بلیت الکترونیکی اماکن گردشگری تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی از سه روش مختلف گفت: «روش اول مراجعه به وب‌سایت خرید آنلاین بلیت به آدرس اینترنتی www.tafrihati.com و پرداخت اینترنتی از درگاه بانک و دریافت بلیت است.

ارجمند اظهار داشت: استفاده از ابزارهای نوین برای افزایش سطح خدمات و ارتقای کیفیت در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد و مردم عزیز می‌توانند با مراجعه به پرتال اداره کل و یا پرتال bilit.tafrihati.com نسبت به تهیه بلیت الکترونیک و خرید آنلاین اقدام نموده و با مراجعه به موزه دیگر منتظر صدور بلیت نباشند.

وی افزود: در روش دیگر متقاضی می‌تواند با استفاده از نرم‌افزار تلفن همراه فروش بلیت اقدام به خرید نماید؛ که البته امکان دریافت نرم‌افزار با دو روش فراهم‌شده و متقاضی می‌تواند با اسکن QRcode، آدرس لینک برنامه یا با ارسال کلمه iran به شماره ۳۰۰۰۷۱۷۱ نرم‌افزار موردنظر را دریافت کند.

نظر شما