شناسهٔ خبر: 45976420 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از تصادف مرگبار در جاده بیضا تا دستگیری سارقی که اموال مسروقه را به آتش کشید

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس  اجتماعی و حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

تصادف ۳ خودرو در منطقه ابوالحیات، ۵ مصدوم بر جای  گذاشت 

تصادف سه خودرو پراید، پیکان و نیسان در ساعت ۱۰.۳۰ دقیقه صبح امروز  در منطقه ابوالحیات ۵ مصدوم برجای گذاشت.

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ کازرون با اشاره به تصادف این سه خودرو اظهار داشت: به دنبال گزارش تصادف به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ کازرون؛ سه دستگاه آمبولانس ابوالحیات -دشت برم و هلال احمر دشت برم به محل حادثه اعزام شد که پس از انجام اقدامات درمانی اولیه، ۴ مصدوم  توسط آمبولانس های اورژانس به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) کازرون انتقال داده شدند و یک مصدوم که عدم همکاری جهت انتقال داشت اقدامات درمانی سرپایی در محل حادثه انجام شد.

وی  گفت: لازم به ذکر است که رانندگان  با توجه به بارندگی، حفظ بیشتر فاصله طولی و سرعت مطمئنه در هنگام رانندگی را رعایت کنند. همچنین از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کنند و از موبایل به جهت تمرکز بیشتر در رانندگی به ویژه در چنین آب و هوایی استفاده نکنند.

کشف گازوئیل قاچاق در شیراز

با تلاش مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان، 41 هزار و 500 لیتر گازوئیل قاچاق در شیراز کشف شد.

سردار رهام بخش حبیبی، اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی مطلع شدند افرادی با استفاده از 2 دستگاه تریلر اقدام به قاچاق سوخت می کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت، افزود: با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی محل تردد این 2 خودرو در اطراف شیراز مورد شناسایی قرار گرفته و به محل اعزام شدند.

از تصادف مرگبار در جاده بیضا تا دستگیری سارقی که اموال مسروقه را به آتش کشید
وی تصریح کرد: در این راستا هر 2 خودرو متوقف و در بررسی های تکمیلی مشخص شد، حامل 41 هزار و 500 لیتر گازوئیل قاچاق هستند که بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ارزش آن 2 میلیارد و 100 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به دستگیری 2 متهم در این رابطه، تصریح کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه فعالیت افراد سودجو و قاچاقچیان مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

كالاي قاچاق ميلياردي درلارستان

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه اتوبوس وکشف انواع کالای قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 300 میلیون ریال در شهرستان لارستان خبرداد.

سردار یوسف ملک زاده ، بيان كرد: ماموران انتظامی شهرستان لارستان در راستاي مبارزه با ورود كالاي قاچاق، هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از وردی های این شهرستان به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.                                                                                                                                          
وی افزود: در بازرسی از اين خودرو، مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل 288 ثوب انواع لباس، 88 کیلو انواع مواد خوراکی، یک هزار و 813 قلم انواع لوازم خودرو و تعداد زیادی کالای قاچاق دیگر کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامي استان فارس با اشاره به اينکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر كارشناسان 2 میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در اين خصوص يك متهم دستگير و تحويل مرجع قضائي شد.

نجات جان کودک با سرعت عمل تیم پزشکی ناجا در شیراز

با سرعت عمل تیم پزشکی درمانگاه 12 بهمن ناجا در شیراز، یک کودک یک و نیم ساله از مرگ حتمی نجات یافت.

معاون بهداد فرماندهی انتظامی استان فارس، در این خصوص اظهار داشت: روز گذشته کودکی یک و نیم ساله توسط والدینش به دلیل ورود اجسام خارجي(تکه سيب) به راه هوايي و مسدود شدن راه تنفس، به درمانگاه 12 بهمن ناجا در شیراز انتقال داده شد.

 احمد علی حبیبی گفت: با سرعت عمل و تلاش تیم پزشکی درمانگاه و با عمل CPCR علائم حیاتی این کودک یک و نیم ساله برگشته و وی از مرگ حتمی نجات یافت.

وی افزود: پس از این موضوع، والدین این کودک از اقدام سریع و مناسب پزشکان درمانگاه در راستای نجات جان فرزندشان تقدیر و تشکر فراوان به عمل آوردند.

معاون بهداد فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: کارکنان ناجا در موقعیت ها و زمینه های مختلف نسبت به خدمت رسانی مناسب و مضاعف به مردم اقدام و در این مسیر همه تلاش خود را به کار می بندند.

دستگیری سارقی که اموال مسروقه را به آتش کشید / تکذیب کلیپ منتشر شده بر علیه ناجا در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: یک سارق که اقدام به آتش زدن اموال مسروقه کرده بود، توسط ماموران انتظامی این شهرستان دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

 فرج شجاعی، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و خرید و فروش اموال مسروقه توسط فردی در یکی از محله های شهر شیراز،  ماموران کلانتری بهارستان با هماهنگی و دستور مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور ماموران انتظامی در صحنه، سارق با مشاهده ماموران پلیس اقدام به آتش زدن اموال مسروقه موجود در منزل خود کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه ماموران پلیس ضمن هماهنگی با آتش نشانی نسبت به اطفا حريق اقدام کردند، گفت: در این راستا سارق دستگیر، با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

 شجاعی گفت: در بازرسی تکمیلی ماموران پلیس از محل، مقادیری وسایل مسروقه دیگر نیز کشف شد و سارق دستگیرشده تاکنون به بیش از ۱۰فقره سرقت اعتراف کرده است.

وی با اشاره به انتشار یک کلیپ در فضای مجازی بر علیه ماموران ناجا در خصوص موضوع فوق، تصریح کرد: بدین وسیله محتوای این کلیپ تکذیب می شود و پلیس فتا شناسایی و دستگیری عامل انتشار این کلیپ را در دستور کار خود قرار داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز در پایان گفت: نیروی انتظامی در راستای حفظ و ارتقا امنیت در جامعه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کند و با کسانی که بخواهند با انتشار موارد نادرست در فضای مجازی بر علیه ناجا اقدام کنند،  قانونی و قاطعانه برخورد می نماید.

سارق كنتورهای آب در جهرم دستگير شد

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم از شناسایی و دستگيري سارق کنتورهای آب و اعتراف وی به 10 فقره سرقت خبر داد.

 خسرو رزمجويي ، اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت کنتور آب در سطح شهرستان جهرم، دستگيري سارق يا سارقان به صورت ويژه در دستور كار قرار گرفت.

وي افزود: ماموران كلانتري 12 مطهری با انجام اقدامات اطلاعاتی و پليسي موفق شدند سارق را هنگام سرقت به همراه وسایل سرقتی کنتور آب شناسايي و دستگیر کنند.

 رزمجويي تصریح کرد: متهم در تحقيقات به عمل آمده، به 10 فقره سرقت کنتورهای آب در سطح شهرستان جهرم اقرار کرد.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم با بيان اينكه متهم جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي و روانه زندان شد، خاطر نشان کرد: مشارکت شهروندان نقش بسزایي در پيشگيري از سرقت و ناكام گذاشتن سارقان دارد و از مردم انتظار مي رود با رعايت نکات مهم پيشگيري، پليس را در عرصه برقراري نظم و امنيت ياري كنند.


اعتراف سارقان تلفن همراه به 30 فقره سرقت

رییس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارقان تلفن همراه و اعتراف آن ها به 30 فقره سرقت در شیراز خبر داد.

 کاووس حبیبی ، اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره موبایل قاپی در نقاط مختلف شهر شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و تلاش های شبانه روزی، مأموران انتظامی موفق شدند در این خصوص 2 متهم را شناسایی و آن ها را طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

رییس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه متهمان در بازجویی های تکمیلی پلیس به 30 فقره سرقت تلفن همراه اقرار کردند، افزود: دراین راستا یک خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان، 20 دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف شد.

 حبیبی با اشاره به اینکه سارقان ضمن تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، تأکید کرد: شهروندان هنگام حمل کیف دستی و تلفن همراه تا حد امکان از پیاده رو برای تردد استفاده کنند.

کشف موتورسیکلت قاچاق در داراب

فرمانده انتظامي شهرستان داراب از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد.

  علیرضا نوشاد، اظهار داشت: در پی کسب اخباری مبنی بر اینکه شخصی اقدام به نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت غیر مجاز و قاچاق در یکی از روستا های شهرستان داراب می نماید، دستگیری فرد و توقیف موتورسیکلت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان و هماهنگی قضایی صورت گرفته، این فرد متخلف دستگیر و موتورسیکلت وی توقیف شد.

 نوشاد گفت: طبق نظر کارشناسان مربوطه، ارزش این موتورسیکلت قاچاق، یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامي شهرستان داراب از شهروندان خواست؛ هرگونه موارد مشكوك یا اخبار و اطلاعات در خصوص موتورسیکلت های قاچاق را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

دستگیری 2 شکارچی غیر مجاز توسط پلیس شهرستان سرچهان

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان سرچهان 2 متهم که اقدام به شکار غیر مجاز می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان، بیان کرد: مأموران انتظامی از خبری مبنی بر شکار غیر مجاز توسط افرادی در یکی از روستاهای شهرستان سرچهان مطلع شدند.

 محسن لشکری افزود: مأموران انتظامی ضمن هماهنگی با مقام قضائی و به همراه مأموران اداره محیط زیست به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از منزل متهمان، 2 قطعه لاشه بز و قوچ کوهی به همراه یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف کردند.

وی گفت: در این خصوص 2 متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
 لشکری افزود: شهروندان می توانند در صورت اطلاع از فعالیت افراد سودجو و شکارچیان غیر مجاز، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

مرگ راننده جوان در حادثه رانندگی

به گفته روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز، ساعت 00:57 دقیقه بامداد امروز در پی واژگونی و برخورد یك دستگاه خودروی سواری پژو 206 با تیر برق در مسیر جاده کمربندی اکبرآباد، شاهدان این حادثه با سامانه 125 تماس گرفتند و درخواست كمك كردند كه ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بی درنگ نیروهای عملیات ایستگاه 15 را عازم محل حادثه كرد.

یك دستگاه خودروی پژو 206 به علت نامعلوم از مسیر خود منحرف شده و پس از برخورد با تیر برق حاشیه جاده واژگون شده و راننده ( مرد 40 ساله ) بر اثر شدت برخورد در داخل خودرو محبوس شده بود.

آتش نشانان پس از بازدید و بررسی و ایمن سازی اولیه اقدام به قطع جریان برق خودرو کرده و با استفاده از ابزار تخصصی نجات شخص محبوس شده را از داخل خودرو خارج كرده و با حضورعوامل اورژانس درمحل حادثه و معاینات اولیه مشخص شد راننده جوان جان خود را از دست داده است.

آتش نشانان پس از ایمن سازی و پاك كردن سطح جاده از بقایای به جا مانده در محل حادثه، محل را به عوامل انتظامی حاضر تحویل داده و به عملیات خود پایان دادند.

آتش سوزی در مغازه چادر دوزی

به گفته روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز ساعت 00:06 دقیقه بامداد ، گزارش آتش سوزی و مشاهده دود غلیظ از یک مغازه چادر دوزی در خیابان هجرت آتش نشانان از ایستگاه های یک و 11 را بدون درنگ به محل حادثه کشاند.

پس از حضور در محل مشخص شد مغازه ای به مساحت 80 متر مربع در زمان تعطیلی و نبود مالک به علت نامعلوم طعمه حریق شده است.

تیم اطفایی بعد از باز کردن درب ورودی، بوسیله چندین رشته آبدهی از چند جهت ، حریق را هدف گرفته و قبل از گسترش حریق ، موفق به مهار این آتش سوزی شدند .علت وقوع این حریق در دست بررسی است.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی از کلیه مغازه داران خواست نسبت به رعایت نکات ایمنی از جمله موارد زیر دقت نظر داشته باشند و قبل از ترک مغازه حتماً از خاموش بودن لوازم گرمایشی اطمینان حاصل کنند، انبار  و فضای داخلی مغازه ها باید دارای سیستم اعلام و اطفا حریق مناسب باشد، خاموش کننده های دستی بايد بر روی ديوار و در ارتفاع 120 تا 150 سانتيمتری کف نصب شده و محل نصب آنها نيز با خط قرمز مشخص شده باشد، نحوه توزيع کپسول های آتش نشانی بايد به نحوی باشد که تمام کارکنان به آنها دسترسی داشته و هر فردی پس از طی مسافت 15 متر(فاصله دسترسی) به يک کپسول دسترسی داشته باشد.

تصادف مرگبار در جاده بیضا

برخورد خودروی پژو 405 با وانت پیکان در جاده بیضا یک فوتی و سه زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز،  شهروندان ساعت 22:23 دقیقه شب گذشته در تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی، وقوع این حادثه را اطلاع دادند که ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه  8 و گروه امداد و نجات جاده ای را به محل حادثه در ابتدای جاده بیضا اعزام كرد.

براساس گزارش این حادثه: یک خودروی سواری پژو 405 به علت نامعلومی با یک دستگاه وانت پیکان به شدت برخورد کرد و در ادامه هر دو خودرو پس از منحرف شدن از مسیر اصلی در حاشیه جاده واژگون شدند.

شدت تصادف به حدی بود که بنا به اظهار عوامل اورژانس، یکی از سرنشینان خودروی 405 که جوانی 20 ساله بود، در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داد.

دیگر سرنشینان خودروی پژو ۴۰۵ شامل دو جوان با میانگین سنی 22 سال براثر این حادثه رانندگی به شدت دچار آسیب دیدگی شدند که هر دو توسط نیروهای آتش نشانی از اتاقک خودرو خارج و جهت انجام معاینات اولیه و یا اعزام به مراکز درمانی به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی و پس از قطع جریان برق و رفع نشت سوخت خودروها، با استفاده از ابزار مخصوص نجات  ، راننده 40 ساله وانت پیکان را نیز که در داخل اتاقک آن و در میان آهن های در هم پیچیده محبوس شده بود رها کرده و به بیرون از خودرو و آمبولانس اورژانس انتقال دادند.

تیم امدادی در ادامه به ایمن سازی صحنه تصادف و انتقال خودروها به حاشیه امن جاده، پرداختند.

علت بروز این حادثه هم اکنون توسط پلیس راهور منطقه در حال بررسی است.

 انتهای پیام/س/ م

نظر شما