شناسهٔ خبر: 45976182 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

ادامه اعتراض‌ها به سکوت دولت عراق به جنایت آمریکا

کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق، سکوت دولت الکاظمی در قبال حمله اخیر آمریکا به این کشور را شرم آور اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج، کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق از سکوت دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور در قبال حمله اخیر آمریکا به نیرو‌های بسیج مردمی عراق در منطقه قائم در استان الانبار انتقاد کرد و آن را شرم آور خواند.
رکابی از اعضای این کمیسیون گفت: تجاوز آمریکا، نقض آشکار عرف‌های بین المللی و حاکمیت عراق است.
وی افزود: سکوت دولت در قبال این حمله، مشکوک است و پرسش‌های متعددی را مطرح می‌کند علاوه بر اینکه به تحرکات پارلمانی نیاز است تا از طرف‌های دولتی بازخواست شود تا علل این سکوت مشخص گردد.

حمله نظامی آمریکا به مرز عراق و سوریه موجی از اعتراضات را در این کشور به راه انداخته است ازجمله هیئت هماهنگی گروه‌های مقاومت در عراق.

درگروه در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند؛ ناامیدان، خائنان و ترسو‌ها برای قانونی جلوه دادن حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، بر خلاف قانون مصوب پارلمان و قانون اساسی به هر بهانه‌ای چنگ می‌زنند و هر مخالف و معارض و مقاوم در برابر اشغالگران را با سیلی از تهمت مواجه می‌کنند و خود را به فراموشی زده اند که این، خواست و موضع میلیون‌ها عراقی است.
این افراد کار‌هایی می‌کنند و سخنانی بر زبان می‌آورند که هیچ ارتباطی با قوانین بین المللی یا حتی کمترین ارتباط با احترام به حاکمیت دولت‌ها ندارد و هیچ کشوری حتی کوچکترین آن‌ها چنین چیزی را قبول نمی‌کند چه رسد به عراق با آن تاریخ و فرهنگ ریشه دار خود.
حمله به مقر‌های بسیج مردمی در مرز که با هدف مقابله با داعش ایجاد شده اند، آخرین جنایت اشغالگران نخواهد بود، اما حتما بیشترین هزینه را برای آن‌ها خواهد داشت و همه توافقاتی را که با برخی از جریانات سیاسی منعقد کرده اند بر باد خواهد داد.
فرصت برای دولت عراق بسیار تنگ شده است تا بتواند موضع شفاف خود را در قبال تجاوزات پی در پی به حاکمیت عراق از سوی اشغالگران مختلف بیان کند.
دولت باید تحقیقی شفاف و فنی در مورد شخصیت‌ها و طرف‌هایی که با اشغالگران همکاری و جنایات آن‌ها را تسهیل می‌کنند انجام دهد، اما استمرار وضعیت کنونی و نادیده گرفتن و پایمال کردن خون عراقی‌ها که به معنای ادامه خیانت و تسلیم شدن است عواقبی نامعلوم خواهد داشت. بی شک چنین جنایتی بی پاسخ نخواهد ماند، آن هم پاسخی بازدارنده.
 

نظر شما