شناسهٔ خبر: 45976042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان امضا شد + تصویر

گروه استان‌ها ــ تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد با سپاه انصارالمهدی(عج) در راستای محرومیت‌زدایی، ظهر امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در زنجان امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زنجان، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری فی مابین کمیته امداد و سپاه استان زنجان ظهر امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در این جلسه با ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه همکاری با کمیته امداد اظهار داشت: خوشبختانه چه در کل کشور و چه در استان زنجان همکاری تنگاتنگی بین سپاه و کمیته امداد وجود دارد. این دو نهاد از یادگاران حضرت امام(ره) محسوب می‌شوند و خوشبختانه در این روزهای سخت این دو نهاد مقدس در راستای منویات مقام معظم رهبری اقدامات و گام‌های ارزشمندی برای کشور انجام می‌دهند.

حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه پس از پیروزی شکوهمند اسلامی "فقر" در کشور ما بسیار کاهش یافته است، تصریح کرد: بر اساس معیارهای بانک جهانی فقر در کشور ایران نسبت به 42 سال گذشته کاهش یافته است ولی اگر بخواهیم فقر را با معیارهای اسلامی بسنجیم عملکرد خوبی در این حوزه نداشته‌ایم و باید بیشتر تلاش کنیم.

وی با انتقاد از نظام آموزشی کشور گفت: سیستم آموزشی ما نقص دارد و بر همان اساس دوره طاغوت فعالیت می‌کند. ما باید سیستم آموزشی اسلامی را در مدارس و دانشگاه‌های خودمان پیاده‌سازی کنیم. امروز مدارس و دانشگاه‌های ما به دانش‌آموزان و دانشجویان کارآفرینی و مستقل بودن را آموزش نمی‌دهند و فقط به آن‌ها مدرک اعطا می‌کنند. امروزه دانشجویان ما به جای اینکه کارآفرینی بیاموزند، فقط مدرک تحصیلی برایشان مهم است و متاسفانه به تعداد بیکاران جامعه اضافه می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: امروزه مطالب شیمی و فیزیک به درد دانش‌آموزان دوره دبیرستان نمی‌خورد و باید مطالب کارآفرینی به آنان آموزش داده شود. متاسفانه قوانین دوره طاغوت و مطالب از همان زمان در مدارس ما آموزش داده می‌شود بدون اینکه تغییری یابد.

وی با اشاره به اینکه امروزه 1.5 میلیون مستعد اشتغال بیکار در کمیته امداد وجود دارد، تصریح کرد: ما امروزه به تنهایی نمی‌توانیم مشکل اشتغال را رفع کنیم. باید همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها پای کار بیایند؛ انعقاد تفاهم‌نامه کمیته امداد و سپاه چندی پیش با حضور مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد و سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین انجام شد و در هفت استان به شکل پایلوت اجرایی شده است؛ انعقاد تفاهم‌نامه در دیگر استان‌ها قرار است در سال آینده اجرایی شود.

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه بین 2 نهاد انقلابی گفت: این تفاهم نامه 10 بند دارد و به زودی در تمام استان‌ها اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهادگران زنجانی جزو جهادگران برتر کشور هستند و قطعا انعقاد این تفاهم‌نامه می‌تواند آثار و برکات خوبی را داشته باشد افزود: تمام اقشار بسیج استان همانند بسیج کارگری، کشاورزی، صنعت و بسیج جامعه زنان باید با بسیج سازندگی همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به 10 بند این تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: ایجاد و راه‌اندازی طرح‌های اشتغال، آموزش‌های کسب و کار، کاریابی برای مددجویان مستعد، تشکیل و راه‌اندازی کانون خیران استان، تشکیل و راه‌اندازی مراکز نیکوکاری کارآفرینی، حمایت از اجرای طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان، شناسایی و هدایت و نظارت و ارزیابی طرح‌های راهبری شغلی،  بازاریابی و فروش محصولات تولیدی، تامین و بهسازی فضای کسب و کار و نهایتا توسعه و همکاری با جهادگران کارآفرین 10 بند این تفاهم‌نامه دو جانبه است.

انتهای پیام/س

نظر شما