شناسهٔ خبر: 45975879 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره):

نیازمند انقلاب اقتصادی مبتنی بر اقصاد مقاومتی در کشور هستیم

زنجان - ایرنا – معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: برای حل زیربنایی مسائل و مشکلات، نیازمند انقلاب اقتصادی مبتنی بر اقصاد مقاومتی در کشور هستیم.

صاحب‌خبر -

حجت الله عبدالمالکی روز دوشنبه در نشست هم فکری مجمع جهادگران استان زنجان افزود: اکنون در مقطعی هستیم که اگر نهادهای انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم کاری نکنند، متاسفانه هیچ اتفاقی نمی افتد و مشکلات اقتصادی بر شانه مردم سنگینی می کند.

وی ادامه داد: بر اساس نظرسنجی که یک مرکز معتبر در بهمن ماه گذشته انجام داده، بیش از ۵۰ درصد مردم کشور دخلشان با خرجشان نمی خواند، حدود ۳۰ درصد هم دخل و خرجشان مساوی است.

عبدالمالکی با بیان اینکه در خصوص مشکلات اقتصادی باید ببینیم مساله چیست و ریشه کجاست، اظهار داشت: در این راستا باید به دوران پیش از انقلاب برگردیم، سال هایی که ایران جولانگاه بیگانگان بود و بدترین دوران هم ۲۵ سال پیش از سال ۵۷ بود که آمریکا بر ایران مسلط شده بود.

وی با بیان اینکه در این سال ها نظام اقتصادی کشور در اختیار آمریکایی ها بود، افزود: ویژگی های این نظام ضدیت با تولید و تمرکز بر خام فروشی بود.

عبدالمالکی اظهار داشت: نظام بانکی ما نیز تحت تاثیر همین شرایط، ضد تولید بود و متاسفانه ما همان نظام اقتصادی فاجعه بار و افتضاح آمریکایی ها را ادامه دادیم.

وی با بیان اینکه ما انقلاب اقتصادی نکرده ایم و همه چیزمان همان است که بود، گفت: در صنعت موشکی که بر پایه تفکر انقلابی پی گرفته شد، اکنون جایگاه بالایی داریم و در بین ۶ قدرت برتر موشکی هستیم ولی چرا در خودرو سازی پیشرفتی حاصل نشده، چون چنین رویکردی در آن نبوده است.

عبدالمالکی با بیان اینکه طی هفت سال گذشته حجم نقدینگی کشور هفت برابر شده است، گفت: خلق پول و افزایش نقدینگی در نهایت به افرایش تورم و ضرر توده های مردم انجامیده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه اقتصاد ایران بسیار پر ظرفیت است، گفت: باید برای حل مشکلات و شکوفایی اقتصادی اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم.

به گزارش ایرنا در پایان این نشست، با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی کشور، تفاهم نامه همکاری بین بسیج سازندگی و کمیته امداد به منظور اشتغالزایی و توسعه کارآفرینی امضا شد.

نظر شما