شناسهٔ خبر: 45974273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی مهار شد

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از مهار ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان دامپزشکی پس از ۲۱ روز می‌توانیم عملیات مهار و مخروبه سازی ویروس را اعلام کنیم.

صاحب‌خبر -

سیدبهمن نقیبی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در  بیرجند ، از مهار ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی خبر داد و اظهار داشت: ملاک پاک بودن از بیماری یاد شده این است که از شناسایی آخرین کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان 21 روز بگذرد و موردی مشاهده نشود و حال طبق گزارش‌های دریافتی از خراسان جنوبی از دوشنبه 11 اسفند این استان عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بوده است. 

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بعد از این قرنطینه، جوجه‌ریزی و حمل و نقل پرندگان به حالت عادی باز می‌گردد افزود: بیش از یک میلیون قطعه مرغ، تخم مرغ و پرنده با شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: پس از گذشت 21 روز از شناسایی آخرین کانون آلوده به ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان مهار ویروس در استان اعلام شد.

محمد اصغرزاده اظهار داشت: هرچند مهار ویروس به این معنی نیست که ویروس در استان وجود ندارد بلکه ممکن است به دلیل وجود پرندگان مهاجر ویروس بین پرندگان در استان سرگردان باشد.

وی افزود: 23 کانون آنفلوآنزا در استان طی دو ماه گذشته شناسایی شد که در این زمینه 806 هزار قطعه در 10 واحد تخمگذار، 270 هزار قطعه در 9 واحد گوشتی،  105 هزار قطعه در یک واحد مرغ مادر، دو هزار و 90 قطعه در یک واحد بوقلمون و 25 قطعه در یک واحد شترمرغ معدوم شد. 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه واحد‌های آلوده برای برگشت به تولید باید پس از معدوم سازی و ضدعفونی سالن‌ها 42 روز گذشته باشد گفت: با اتمام قرنطینه، واحد‌ها می‌توانند به چرخه تولید برگردند.

اصغرزاده گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان دامپزشکی پس از 21 روز می‌توانیم عملیات مهار و مخروبه سازی ویروس را اعلام کنیم.

انتهای پیام/254/ش

نظر شما