شناسهٔ خبر: 45974184 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعطای شناسنامه به فرزندان با مادر ایرانی در قم آغاز شد

گروه استان‌ها -مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی قم گفت: در راستای قانون تابعیت،نمی‌توانستیم به فرزندان حاصل از مادران ایرانی و پدران خارجی تابعیت ایرانی اعطا کنیم، با تلاش‌های صورت گرفته مصوبه مجلس در سال ۹۸ تبدیل به قانون و در سال ۹۹ اجراشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، عباس شیرمحمدی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان اظهار داشت: پرونده‌های بررسی‌شده در اداره کل اتباع خارجی استانداری یک هزار و 500 فقره است که 500 پرونده به مراجع ذی‌ربط جهت اخذ استعلام و اعطای تابعیت ایرانی ارسال‌شده است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قم با اشاره به اعلام ثبت‌نام متقاضیان از طریق سامانه استانداری در قم ابراز کرد: تعداد 7 هزار و 500 نفر تاکنون تشکیل پرونده دادند که تعداد  2 هزار پرونده در دفاتر خدمات اداره کل اتباع استان در حال بررسی است.

وی عنوان کرد: در راستای قانون تابعیت،نمی‌توانستیم به فرزندان حاصل از مادران ایرانی و پدران خارجی تابعیت ایرانی اعطا کنیم اما با تلاش‌های صورت گرفته مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 98 تبدیل به قانون و در سال 99 اجرا شد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قم خاطرنشان کرد: طی استعلامات صورت گرفته تعداد 70 پرونده جهت دریافت شناسنامه به ثبت اداره ثبت احوال استان ارسال‌شده است.

در حاشیه این جلسه 3 مورد شناسنامه در اختیار خانواده‌های اتباع قرار گرفت.

انتهای پیام/460/ ت

نظر شما