شناسهٔ خبر: 45973852 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قلاب بازرسان، دندانپزشک قلابی را گرفت

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دندانپزشک قلابی در همدان دستگیر و مطب او پلمب شد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ۱۶:۵۸
کد خبر ۷۶۸۲۴۹۰
دانلود PDF

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دندانپزشک قلابی در همدان دستگیر و مطب او پلمب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد کریمی مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به شناسایی و بازداشت دندانپزشک قلابی در همدان گفت : مطب محل فعالیت این  فرد متعلق به یکی از دندانپزشکان دارای مدرک بود که از فرد بدون صلاحیت برای انجام کار استفاده می کرد و پیش از حضور وی چند بیمار توسط این دندانپزشک قلابی ویزیت می شدند.

اوافزود: بازرسان معاونت درمان به عنوان بیمار وارد مطب شدند اما آن ها پس از باز کردن در متوجه موضوع شده و پزشک قلابی در انبار مخفی شد اما با تلاش ماموران پلیس اماکن دستگیر و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی تحویل شد.

کریمی تصریح کرد: این فرد بدون صلاحیت مدرک دیپلم دارد و  پیش از این در کنار دندانپزشک به عنوان دستیار فعالیت داشت اما به مرور به علت حضور نیافتن پزشک، اقدام به ویزیت بیماران می کرد.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: شماری از مشتریان پس از حضور در داخل مطب و دیدن دندانپزشک قلابی به جای پزشک اصلی، متعجب شدند بنابراین با افزایش شمار شکایت ها این موضوع پیگیری و دندانپزشک متخلف بازداشت و مطب پلمب شد.


کریمی تاکید کرد: پزشکان ملزم به نصب مدرک و مجوز اصلی فعالیت خود در بخش انتظار بیماران هستند هرچند برخی به بهانه ارائه این مدرک برای دریافت وام به بانک و دیگر مسائل، کُپی مجوز خود را بر روی دیوار مطب نصب می کنند.

او بیان کرد: علاوه بر بازداشت دانپزشک قلابی سه مطب دیگر در ۲۴ ساعت گذشته به علت فعالیت بدون مجوز و مداخله در امور پزشکی تعطیل شدند.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه گفت: یکی از این دندانپزشکان مدعی بود که دانش آموخته کشور بلاروس بوده و مدرک خود را در این کشور دریافت کرده اما مدرک تایید شده از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای تایید این ادعا نداشت.

کریمی اضافه کرد: رشته هایی همچون دندانپزشکی و زیبایی به علت درآمد بالا همواره مورد توجه متخلفان بوده و آنان در قالب فرد دارای مدرک و صلاحیت اقدام به ویزیت بیماران می کنند.

او  از شهروندان خواست هنگام حضور در مطب پزشکان برای ویزیت و درمان از صلاحیت پزشک و مطابق بودن عکس روی مجوز فعالیت با فردی که آن ها را ویزیت می کند اطلاع یابند.

انتهای پیام/م

نظر شما