شناسهٔ خبر: 45973431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستان به جوسازی معاندان پاسخ داد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستان به جوسازی و دروغ پراکنی معاندان در باره غصب زمین توسط این بنیاد پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

بدنبال انتشار عکسی در برخی کانالهای فضای مجازی وابسته به معاندان و ادعای غصب زمین های مردم از سوی بنیاد مستضعفان، مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این مورد توضیحاتی ارائه کرد.

آرشام هنرکار اظهار داشت: از صبح امروز، برخی صفحات و حساب‌های کاربری خاص در شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصویری از تابلو اطلاع‌رسانی نصب شده توسط اداره‌کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان، شایعه "غصب زمین‌های مردم بومی چابهار توسط بنیاد مستضعفان چابهار در کنار مقبره سیدغلامرسول" را منتشر کردند.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستان گفت: این زمین به وسعت زیر هزار متر از جمله املاک بنیاد مستضعفان و سند آن نیز به نام این بنیاد است ولی در ماه‌های اخیر، عده‌ای سودجو در پی تصرف آن بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این شایعه درحالی منتشر شده که با دستور رییس بنیاد مستضعفان، تمامی درآمدهای بنیاد از محل تعیین تکلیف املاک این نهاد در سیستان و بلوچستان صرف رسیدگی به نیازهای محرومان استان می‌شود.
هنرکار افزود: علاوه بر این نیز در سال جاری حدود ۱۷۰ میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی، آبادانی و پیشرفت در شهرستان های زهک، قصرقند و حاشیه شهر چابهار اختصاص یافته است.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همچنین بدنبال سفر چندماه پیش رییس بنیاد مستضعفان به شهرستان چابهار، رسیدگی به حاشیه‌نشینان این منطقه در دستور کار قرار گرفته و اقدامات متعددی در این زمینه در حال انجام است که از جمله آن می‌توان به توزیع ۱۲ هزار سبد غذایی میان مردم محروم حاشیه چابهار، ساخت ۲ مدرسه و ۲ مرکز خدمات جامع سلامت، آبرسانی سیار رایگان، تامین رایگان سیمان برای ساماندهی معابر حاشیه شهر و برق‌رسانی به حاشیه چابهار اشاره کرد. 
به گفته وی تاکنون پروژه احداث یک مدرسه و ۲ مرکز خدمات جامع سلامت کلنگ‌زنی و روند ساخت آنها آغاز شده و احداث مدرسه دوم و برق‌رسانی نیز با توجه به فراهم شدن مقدمات، به زودی آغاز می‌شود.

هنرکار با اشاره به نگاه ویژه بنیاد مستضعفان به سیستان و بلوچستان، ادامه داد: سیستان و بلوچستان جزو معدود استان‌های کشور محسوب می‌شود که بنیاد مستضعفان بیش از یک منطقه محرومیت‌زدایی در آن تعیین کرده و مجموعه بنیاد با همه توان پای کار خدمت‌رسانی به اقشار محروم این استان است و در جریان شیوع ویروس منحوس کرونا نیز تاکنون حدود ۹۰ میلیارد تومان از سوی بنیاد در قالب‌های مختلف از جمله سبد غذایی، کارت هدیه و ... از کانال‌های مختلف همچون بهزیستی، کمیته امداد و استانداری به اقشار نیازمند استان کمک کرده است.

ادعای یک شبکه مجازی وابسته به معاندان: 

«مصادره زمین های مردم چابهار توسط بنیاد مستضعفان در راستای تغییر بافت جمعیتی

بنیاد مستضعفان زمین های مردم چابهار در محله خمینی آباد را در راستای تغییر بافت جمعیتی و اسکان نیروهای نظامی روسی و چینی مصادره کرده است.

به گزارش این شبکه مجازی، جمهوری اسلامی در راستای سیاست تغییر بافت جمعیتی در سواحل بلوچستان، زمین های مردم در محله خمینی آباد جنب مقبره غلام رسول را مصادره کرده است.

جمهوری اسلامی با غصب زمین های آبا و اجدادی مردم بلوچ، در حال زمینه سازی برای تغییر بافت جمعیتی و اسکان نیروهای نظامی چینی و روسی است.

مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستان در رد این ادعا گفت: دروغ پردازی معاندان در همین مطلب منتشر شده بخوبی مشهود است.

نظر شما