شناسهٔ خبر: 45973357 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

واکنش وزارت خارجه چین به اظهارات بلینکن درباره هنگ کنگ

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به اظهار نظرهای آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در قبال پیگرد قضایی 47 چهره ضد دولتی دخیل در انتخابات مقدماتی

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، به نقل از گلوبال تایمز، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در یک کنفرانس مطبوعاتی طی امروز دوشنبه بیان داشت، دستگیر کردن آنها و طرح اتهامات علیه آنها از سوی پلیس هنگ کنگ اقداماتی مشروع هستند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز در توئیتی نوشت: ما دستگیر کردن نامزدهای دموکرات در انتخابات هنگ کنگ و اتهامات مطرح شده علیه این کاندیداها را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری آنها هستیم. مشارکت سیاسی و آزادی بیان نباید جرم باشند. آمریکا در کنارمردم هنگ کنگ می‌ایستد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین بیانیه مشابهی را طی امروز مطرح ساخته و عنوان کرد این بازداشتها "هر چه بیشتر وعده‌های شکسته شده جمهوری خلق چین به جهان درباره حقوق دموکراتیک و خودمختاری هنگ کنگ را مورد تاکید قرار می‌دهند".

47 چهره مخالفت دولت در هنگ کنگ رسما از بابت دسیسه چینی برای براندازی قدرت دولت طی روز یکشنبه متهم شدند و پرونده قرار است امروز دوشنبه در دادگاه کووولون غربی هنگ کنگ مورد رسیدگی قرار بگیرد.

وانگ خاطرنشان کرد: متهم ساختن مظنونانی که قوانین امنیت ملی را شکستند یک اقدام مشروع است. ما قاطعانه از پلیس هنگ کنگ در اجرای وظیفه‌اش در راستای قانون برای حراست از امنیت ملی و ثبات هنگ کنگ حمایت می‌کنیم.

او خواستار احترام آمریکا به حقایق و حاکمیت قانون شد.

این مقام چینی همچنین از دولت آمریکا خواست دست از مداخله در امور داخلی چین بردارد.

نظر شما