شناسهٔ خبر: 45973071 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ریابکوف: مسکو با توجه به ماهیت تحریم‌های آمریکا واکنش نشان می‌دهد

یک دیپلمات ارشد روس گفت که به تحریم‌های آمریکا علیه مسکو با توجه به نوع و ماهیت آن‌ واکنش نشان خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه گفت، مسکو برابر تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده در روزهای گذشته بسته به محتوا و ماهیت آنها واکنش نشان خواهد داد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفت‌: «من هنوز فکر می‌کنم که باید منتظر تحریم‌ها بود و سپس با توجه به محتوا و ماهیت آنها واکنش نشان خواهیم داد. می بینید که این هر چیزی است، ما نمی‌توانیم ارزیابی کنیم که چه عواملی بر ذهنیت واشنگتن تأثیر می‌گذارد.»

وی گفت: «سیاست ما سازگار، قابل درک و مستدل است. من فکر می‌کنم که هیچ کس نمی‌تواند طرف روسی را به خاطر چیزی سرزنش کند. اما در مورد اوضاع در واشنگتن و دلایل تصمیم گیری‌های مختلف، این یک مسئله جداگانه است.»

 این دیپلمات ارشد افزود: «در پایان خواهیم دید که نتیجه نهایی چیست و سپس از طرف ما ارزیابی خواهیم کرد که چه چیزی و چگونه پذیرفته شود و چگونه واکنش نشان دهیم.»

«جن  ساکی» سخنگوی کاخ سفید 23 فوریه در یک نشست مطبوعاتی گفت که ایالات متحده قصد دارد ظرف چند هفته به اقدامهای غیردوستانه روسیه پاسخ دهد. وی گفت که واشنگتن در حال آماده سازی تحریم‌ها و اقدام‌های دیگر در مورد مسکو است.

روسیه پیشتر نیز درباره عواقب تحریم‌های آمریکا به ویژه اگر بخواهد پروژه گازی نورد استریم-2 را تحریم کند، هشدار داده بود. روسیه نسبت به عواقب تحریم آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم-2 هشدار داد و اعلام کرده که اگر واشنگتن بخواهد به تحریم‌ها علیه این پروژه  که توسط روسیه هدایت می‌شود ادامه دهد، بسیاری از قراردادهای غربی و سرمایه‌گذاران آنها آسیب خواهند دید. 

روسیه اعلام کرده در صورتی که تحریم‌های آمریکا علیه این پروژه اعمال شود، بیش از 120 شرکت از 12 کشور اروپایی متضرر می‌شوند

انتهای پیام/م

نظر شما