شناسهٔ خبر: 45972360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

در گفتگو با مدیر توانمندسازی و آموزش منابع انسانی آستان قدس رضوی تشریح شد:

راهبرد آستان قدس بر توانمندسازی «مدیران تراز رضوی»

آستان نیوز

یکی از رویکردهای ویژه این مجموعه، حرکت به سمت توانمندسازی مدیران تراز رضوی است که با روش‌های مطلوب بتوانیم در حوزه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌ها، فعالانه عمل نماییم

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، چندی‌ است که از ابلاغ سیاست های کلان آستان قدس رضوی می‌گذرد. سیاست هایی با چشم اندازی بلند در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی در افق ۱۴۱۰، با نقش پویاترین، کارآمدترین، هم‌افزاترین و اثرگذارترین نهاد اسلامی، شایسته‌ترین خادم برای بیشترین زائر اهل بیت (علیهم‌السلام)، الهام‌بخش در تبیین و ترویج قرآن و عترت، برترین مرجع سیره، معارف و فرهنگ رضوی، دارای بیشترین ذخایر، تولیدات و خدمات اثربخشِ علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری در حوزه‌های امامت و زیارت، و الگوی پیشرو در اقتصاد ِ مبتنی بر وقف و نذر.

توانمندسازی کارکنان؛ یک راهبرد پیشران و تاثیرگذار

مدیر توانمندسازی و آموزش منابع انسانی آستان قدس رضوی در گفتگو با آستان نیوز در این باره می‌گوید: توانمندسازی پاسخی درخور به نیاز حیاتی نظام مدیریت آستان قدس رضوی و در راستای تغییرات و تحولات خواسته شده و مورد اشاره در قالب اهداف کلان آن می باشد؛ از این رو حجم قابل توجهی از مجموع سیاست های ذیل اصل موضوعه هفت در سند سیاست‌های کلان (تأمین، پرورش، توسعه و به کارگیری سرمایه انسانی مؤمن، کارآمد، انقلابی و مشتاق خدمت)، به مأموریت‌ها و وظایف مرتبط با توانمندسازی و آموزش منابع انسانی آستان قدس رضوی اشاره می نماید. وی تصریح کرد: با رویکرد تحول‌آفرینی و بهسازی در آستان قدس رضوی، توانمندسازی کارکنان به عنوان راهبردی پیشران و تاثیرگذار بر برآیندهای عملکردی و بهسازی نیروی انسانی به‌شمار می‌آید.

دکتر «امیر حسین مرادی» می افزاید: در مدیریت توانمندسازی و آموزش منابع انسانی، گام‌های منطقی آغاز شده است که از آن جمله، تمهید گذر از ارزشیابی عملکرد به سمت مدیریت عملکرد، اصلاح نظام آموزش کارکنان با تأکید ویژه بر آموزش مدیران، طراحی نقشه راه و بسترسازی برای مدیریت مسیر شغلی، جانشین‌پروری و همچنین برنامه‌ریزی برای خانواده بزرگ رضوی است؛ که البته موارد اشاره شده گام‌هایی است برای تعالی و ارتقای فرهنگ سازمانی.

تأکید بر افزایش و ارتقای توان مدیریتی

مرادی ادامه می دهد: سیاست های ابلاغی، تاکید بر افزایش و ارتقای توان مدیریتی و رهبری دارد که از طریق بهبود هدفمند مهارت‌ها و توانایی مدیران و کارکنان قابل دسترس خواهد بود. وی می گوید: همان‌طور که در چشم انداز اشاره شده است، "الهام بخشی" از موارد قیدشده در چشم انداز آستان قدس رضوی است و در تفسیر این واژه دقیق، می توان به ضرورت سرآمدی در کیفیت، گستردگی و اثربخشی فعالیت‌ها و زمینه سازی برای بهره گیری نهادهای مشابه از الگوهای مدیریتی و عملکردی آستان قدس رضوی اشاره کرد. در این مسیر وظیفه داریم برنامه‌های توسعه و بالندگی سرمایه انسانی را بر محورهای ارتقاء نگرش، بصیرت افزایی و رشد مهارت های مدیریتی، تخصصی و عمومی متمرکز نماییم. یکی از رویکردهای ویژه این مجموعه، حرکت به سمت توانمندسازی مدیران تراز رضوی است که با روش‌های مطلوب بتوانیم در حوزه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌ها، فعالانه عمل نماییم و به این وعده پایبند باشیم. فلذا، به حول قوه الهی، رویکرد اعظم سیاست‌های آموزشی را در سال ۱۴۰۰، به آموزش‌ مدیران در آستان مقدس عالم آل محمد(ع) معطوف خواهیم ساخت.

وی به یکی دیگر از سیاست های کلان مرتبط با سرمایه انسانی نیز اشاره می کند و می گوید: البته آنچه ما را در این مسیر به سوی موفقیت بیشتری سوق خواهد داد، پیش نیاز غیر قابل انکاری است که می بایست به شکل توأمان در کنار برنامه و سیاست های آموزشی قرارگیرد و بر مبنای آن گام های آموزشی متناسب با نیاز آستان قدس رضوی برداشته شود. این پیش نیاز، استقرار نظام مدیریت عملکرد سرمایه انسانی می باشد که راه اتصالی است به برقراری نظام عادلانه آموزش و توانمندسازی. وی در توضیح این اقدام می‌افزاید: مدیریت عملکرد به عنوان یکی از مؤلفه های نظام مدیریت استراتژیک منابع انسانی، نقش اساسی در توسعه پایدار سازمان و افراد دارد؛ که در رویکردهای جدید از مدیریت عملکرد برای ارزیابی عملکرد در سطح سازمان، فرآیندها و افراد استفاده می‌شود تا برنامه‌های توسعه، همسوشده و متوازن، طراحی و به اجرا درآید؛ که امیدواریم در آینده ای نزدیک به این مهم دست یابیم.

دکتر امیر حسین مرادی می گوید: ارتقاء و بهبود مهارت های سبک زندگی دینی و اوقات فراغت خانواده کارکنان آستان قدس، از دیگر موضوعات مورد توجه در سند سیاست های کلان آستان قدس رضوی است که در آینده ای نزدیک برنامه های اجرایی این حوزه نیز مشخص خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

نظر شما