شناسهٔ خبر: 45972314 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اعلام نظر دادگاه مطبوعات در مورد ۴ پرونده مطبوعاتی

در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی ۴ پرونده مطبوعاتی بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد مؤمنی راد سخنگوی هیأت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی در این زمینه گفت: پرونده اول مربوط به مدیر مسئول خبرگزاری ایرنا به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی بود که پس از تشکیل دادگاه وکیل شاکی رضایت خود را به ریاست دادگاه اعلام کرد و پرونده مختومه اعلام شد.

وی افزود: پرونده دوم، پرونده مدیرمسئول پایگاه انتخاب خبر به اتهام نشر مطالب خلاف واقع و پخش شایعات بود که هیأت منصفه به اتفاق آرا متهم را در اتهام فوق الذکر مجرم دانست و به اتفاق آرا وی را در این اتهام مستحق تخفیف ندانست.

سخنگوی هیأت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی بیان داشت: پرونده سوم، مربوط به مدیر مسئول پایگاه خبری نفت ما به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی با دو شاکی بود که هیأت منصفه با اکثریت آرا در موضوع اتهام نشر اکاذیب متهم را مجرم ندانست در مورد شاکی دوم وکیل شاکی رضایت موکل در همه اتهامات از جمله اتهام توهین و افترا به دادگاه اعلام کرد و از نظر دادگاه پذیرفته شد.

وی ادامه داد: پرونده چهارم، پرونده مدیرمسئول روزنامه عطر یاس به اتهام نشر اکاذیب بود که هیأت منصفه با اکثریت آرا در موضوع اتهام نشر اکاذیب متهم را مجرم دانست با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف ندانست.

نظر شما