شناسهٔ خبر: 45972242 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

معاون آموزشی وزیر صمت:

دانشگاه فنی و حرفه‌ای بازوی تربیت نیرو برای وزارت صمت است

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در میان دانشگاه‌های متنوع کشور نزدیک‌ترین آن‌ها به صنعت و تربیت نیروی کار، فنی و مهارتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این وزارتخانه و دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: وزارت صنعت با وزارت علوم سه تفاهم‌نامه در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی به امضا رسانده است. یکی از این تفاهم‌نامه‌ها درباره گذراندن فرصت مطالعاتی و پسادکتری صنعتی اساتید در صنعت است. یکی دیگر در ارتباط با رساله‌های دانشجویی بوده که پایان‌نامه‌ها با مشخصه حل مساله، ماموریت‌گرایی و هدفمند در محیط کار انجام شود و سومین تفاهم‌نامه نیز درباره حضور دانشجویان فنی وحرفه‌ای در محیط واقعی کار است.


قبادیان افزود: در میان دانشگاه‌های متنوع کشور نزدیک‌ترین آن‌ها به صنعت، معدن و تجارت و تربیت نیروی کار، فنی و مهارتی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای است. یکی از ویژگی‌های خوب این دانشگاه گستردگی در سراسر کشور است و این در حالی است که صنعت، معدن و تجارت نیز در گستره ایران حضور دارد. از این رو این دانشگاه می‌تواند بازوی توانمند علمی، فنی و مهارتی برای تربیت نیروی کار برای وزارت صمت باشد.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در سال‌های اخیر این همکاری نزدیک‌تر شده است. وزارت صنعت در جلسه‌های تدوین برنامه‌های آموزشی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای سهم دارد و در این جلسه‌ها برای رفع نیاز واقعی صنعت حضور می‌یابد. تقاضا‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت پیرامون تربیت نیروی مهارتی در برنامه‌های آموزشی مورد نظر قرار می‌گیرد.


وی تاکید کرد: باید این آموزش‌ها را در بخش عملی و اجرایی در محیط کار و صنعت وارد کنیم. وزارت صمت ۹۰۰ شهرک صنعتی که عمدتا صنایع کوچک و متوسط است و همچنین صنایعی بیرون از شهرکت‌های صنعتی دارد. می‌توان گفت در طول تاریخ حیات صنعت و دانشگاه همچنین مشارکت و رغبتی که امروز وجود دارد، وجود نداشته است.


قبادیان گفت: خیر و برکت این همکاری به دانشگاه و صنعت رسیده و نفع نظام، مردم و کشور در این است. امیدوارم روزی برنامه‌های آموزشی به سمتی رود که دانشجو یک ترم در محیط صنعت و یک ترم در دانشگاه باشد. صنعت، معدن و تجارت بیش از یک سوم اقتصاد کشور را شامل می‌شود و امضای چنین تفاهم‌نامه‌هایی شاهد شکوفایی هر دو بخش صنعت و دانشگاه خواهد بود.


وی در پایان گفت: با امضای این تفاهم‌نامه‌ها تعهدات ما نسبت به هم از امروز آغاز شده و به امید خدا بتوانیم در وزارت صنعت، معدن و تجارت به تعهدات خود عمل کنیم.

 

نظر شما