شناسهٔ خبر: 45971971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان:

مرغ با قیمت مصوب بزودی در اصفهان توزیع می‌شود

اصفهان- ایرنا- سخنگوی ستاد تنظیم بازار اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط مجموعه و کارگروه مدیریت استان تا چند روز آینده مرغ با قیمت مصوب توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

اسماعیل نادری روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار استان در استانداری در گفت ‌و گو با ایرنا اظهار کرد: مجموعه مدیریت استان طی هفته‌های اخیر تلاش بسیاری برای کنترل قیمت مرغ داشت و در برخی از شهرستان‌ها توزیع با نرخ مصوب از روز گذشته آغاز شد که جا دارد از مدیران آن شهرستان‌ها تشکر کرد.
وی ادامه داد: در روزهای گذشته متاسفانه برغم تلاش‌های صورت گرفته قیمت مرغ با افزایش مواجه شد و نگرانی‌هایی را در مردم بوجود آورد که از این بابت از مردم استان عذرخواهی می‌کنیم ولی این گرانی مختص استان نبود بلکه در کل کشور وجود داشت.
سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با اشاره به شناسایی عوامل گرانی مرغ و برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت، افزود: امروز قیمت مرغ کاهش چشمگیری نسبت به روزهای گذشته داشت ولی تا نرخ مصوب فاصله وجود دارد و برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا طی روزهای آینده، مرغ با نرخ مصوب ۲۱۵ هزار ریال عرضه شود.
وی اضافه کرد: در همین راستا اعلام شد خروج مرغ از استان صرفا با مجوز دامپزشکی و با استعلام جهاد کشاورزی امکان‌پذیر است و نیروی انتظامی نیز در کنترل مرزهای استان اهتمام ویژه دارد.
نادری اظهار کرد: زنجیره تامین به زنجیره‌های تامین و توزیع تعمیم پیدا خواهد کرد تا مرغ از طریق این زنجیره‌ها خرید و فروش شود و در نهایت به مصرف کننده واقعی برسد و از این طریق کنترل و نظارت در استان بیشتر شود.
وی افزود: همچنین امروز مصوب شد کشتارگاه‌ها و مرغداری‌هایی که اطلاعات آنها در سامانه‌های اعلام شده از جمله سامانه رهتاب وارد نشود، به تعزیرات معرفی شوند و در عین حال اگر مستندات تولید و تحویل مرغ  با قیمت مصوب را به جهاد کشاورزی استان و شهرستان تحویل ندهند، سامانه بازارگاه آنها غیرفعال و نهاده‌های مورد نیاز آنها در فصل بعدی جوجه‌ریزی از سوی جهاد کشاورزی تامین نخواهد شد.
نادری با اشاره به دغدغه‌مندی مردم نسبت به تامین مایحتاج خود با قیمت مصوب، ادامه داد: از فرمانداران، دستگاه نظارتی، قضایی و انتظامی انتظار می‌رود در راستای مصوبات کارگروه تنظیم بازار در جهت جلوگیری از افزایش قیمت‌ها به ویژه قیمت مرغ اقدام لازم داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات امروز بازرسی اصناف و صمت با شدت بیشتر ادامه خواهد داشت‌.

جلسه کارگروه تنظیم بازار امروز به ریاست سیدحسن قاضی عسکر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان و با حضور دستگاه‌های عضو برگزار شد.

استان اصفهان رتبه اول تولید گوشت بوقلمون، رتبه دوم تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ، رتبه چهارم تولید گوشت قرمز و رتبه اول تولید شیر خام و رتبه سوم تولید عسل کشور را داراست.

این استان دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته‌بندی و فرآوری فرآورده‌های خام دامی است.

نظر شما