شناسهٔ خبر: 45971883 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزارت دفاع افغانستان: طالبان بیش از میدان جنگ در مذاکرات صلح امتیاز کسب کرد

معاون وزیر دفاع افغانستان اعلام کرد که طالبان خشونت‌ها را کاهش نداده است اما این گروه بیش از میدان جنگ در مذاکرات صلح امتیاز کسب کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمود میاخیل» معاون وزارت دفاع افغانستان اظهار داشت: در حالی که طالبان خشونت‌ها را کاهش نداده است اما این گروه در مذاکرات صلح بیشتر از میدان‌های جنگ امتیاز کسب کرده و هویت یافته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی در نمایشگاه گرامیداشت از روز سرباز در افغانستان گفت که نیروهای امنیتی در دفاع فعال قرار دارند و طالبان فکر کردند که در میدان جنگ امتیاز گرفته است اما این گروه در میدان صلح به امتیازاتی دست یافت.

معاون وزارت دفاع افغانستان خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان برای صلح قربانی داده‌اند و دولت نیز همواره برای برقراری صلح متعهد بوده است و طالبان نیز به تعهداتش در توافقنامه قطر پایبند نبوده است.

میاخیل گفت که طالبان دیگر توانایی سقوط شهرستان‌ها و ولایت‌ها ندارد بنابراین به قتل‌های هدفمند و تخریب روی آورده است.

به گزارش صبح کابل، «مسعود اندرابی» وزیر کشور افغانستان نیز در این نمایشگاه تاکید کرد که نیروهای امنیتی برای جنگ با طالبان آمادگی کامل دارند البته دریچه‌ صلح به روی این گروه باز است.

«رحمت الله اندر» سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان روز گذشته در یک سالگی توافقنامه آمریکا و طالبان گفت که توقع مردم از امضای این توافقنامه برآورده نشد. هیچ امیدی به آن نیست و طالبان نیز روند مذاکرات صلح را با کندی روبرو کرده است.

وی تصریح کرده بود که از دید افغانستان زمان به امید برقراری صلح به هدر رفته است و مردم تلفات سنگین جانی و مالی متحمل شده‌اند. این کشور تخریب شده است.

«محمد نعیم» سخنگوی تیم مذاکره طالبان و دفتر سیاسی این گروه در قطر نیز به تازگی گفته است که مذاکرات بین الافغانی بین تیم مذاکره دولت و طالبان تنها زمانی به نتیجه می‌رسد که نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اظهار داشت که درباره خروج نظامیان خارجی از افغانستان قبلا توافق صورت گرفته این نظامیان باید هرچه زودتر خاک افغانستان را ترک کنند.

انتهای پیام/.

نظر شما