شناسهٔ خبر: 45970661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

معاون علوم پزشکی قم:

قم در آستانه ورود به منطقه زرد کرونایی است

موج نیوز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: شرایط قم آبی اما بشدت نگران کننده است و با ادامه روند کنونی احتمال می رود به زودی بار دیگر وارد منطقه زرد کرونایی شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج قم، سیامک محبی روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی در سالن کرامت استانداری، ادامه داد: میزان مراجعه به مراکز سرپایی و تست های مثبت کرونایی در سطح این استان در دو هفته اخیر با روند افزایشی همراه شده است.

وی اضافه کرد: بیمارستان کودکان قم با روند پر شدن تخت های بیمارستانی روبه رو شده و این یکی از نقاط آسیب و نگران کننده این روزهای نظام سلامت در سطح استان است.

محبی گفت: از 46 مورد تست کرونای انگلیسی در قم که به پاستور ارسال شده نتیجه آزمایش 3 مورد مثبت بوده اما احتمال دارد تعداد واقعی این افراد در سطح استان بسیار بیشتر از این تعداد است.

وی اظهار کرد: یک بیمار 72 ساله، یک بیمار 27 ساله و یک کودک 10 ساله در قم به کرونای انگلیسی مبتلا شدند که هر سه این افراد سابقه مسافرت دارند.

رییس مرکز بهداشت قم تاکید کرد: نوجوان مبتلا به کرونا در قم اصالتی عراقی دارد و جوان 27 ساله مبتلا نیز سابقه مسافرت و دیدار با جمعی از مردم کشور عراق را طی روزهای اخیر داشته است.

به گفته وی، ابتلای جمعی به کرونا همچنان در قم نگران کننده است و با ادامه تجمعات و دید و بازدیدهای خانوادگی باید انتظار انفجار کرونایی انگلیسی و یووهانی را در روزهای پایانی سال داشته باشیم.

محبی ادامه داد: میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک در اغلب حوزه ها و مشاغل با روند کاهشی روبه رو شده است و عادی انگاری کووید19 مساله ای غیرقابل انکار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طرح شهید سلیمانی از جمله عوامل مهمی است که تاکنون اجازه نداده تا موج چهارم کرونا در قم شلعه ورتر شود.

به گفته وی، زحمات مرکز بهداشت قم و نیروهای طرح شهید سلیمانی در مسیر مبارزه با کرونا نادیده گرفته شده و تلاش های آنها در هیچ کجا دیده نمی شود و این افراد را به حق می توان سربازان گمنام سلامت نامید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این جلسه، بیان داشت: تا یکی از نزدیکان و اهل خانواده کسی به کرونا مبتلا نشود و او را از دست ندهد از میزان بی رحمی این ویروس و تلاش ها و نگرانی های شبانه روزی تیم بهداشت اطلاع واقعی پیدا نمی کند.

سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به روند صدور هنرکارت برای هنرمندان استان اضافه کرد: هزار و 106 هنر کارت در مجموع در مرحله اول به هنرمندان استان در عرصه های مختلف هنری اهداء می شود.

نظر شما