شناسهٔ خبر: 45970398 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس مرکز بهداشت استان: قم در آستانه ورود به منطقه زرد کرونایی است

صاحب‌خبر -

شفقنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: شرایط قم آبی اما بشدت نگران کننده است و با ادامه روند کنونی احتمال می رود به زودی بار دیگر وارد منطقه زرد کرونایی شویم.

به گزارش شفقنا به نقل از ایرنا، سیامک محبی روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی در سالن کرامت استانداری، بیان داشت: میزان مراجعه به مراکز سرپایی و تست های مثبت کرونایی در سطح این استان در دو هفته اخیر با روند افزایشی همراه شده است.

او اضافه کرد: بیمارستان کودکان قم با روند پر شدن تخت های بیمارستانی روبه رو شده و این یکی از نقاط آسیب و نگران کننده این روزهای نظام سلامت در سطح استان است.

رئیس مرکز بهداشت قم گفت: از ۴۶ مورد تست کرونای انگلیسی در قم که به پاستور ارسال شده نتیجه آزمایش ۳ مورد مثبت بوده اما احتمال دارد تعداد واقعی این افراد در سطح استان بسیار بیشتر از این تعداد باشد.

او اظهار کرد: یک بیمار ۷۲ ساله، یک بیمار ۲۷ ساله و یک کودک ۱۰ ساله در قم به کرونای انگلیسی مبتلا شدند که هر سه این افراد سابقه مسافرت دارند.

محبی تاکید کرد: نوجوان مبتلا به کرونا در قم اصالتی عراقی دارد و جوان ۲۷ ساله مبتلا نیز سابقه مسافرت و دیدار با جمعی از مردم کشور عراق را طی روزهای اخیر داشته است.

به گفته او، ابتلای جمعی به کرونا همچنان در قم نگران کننده است و با ادامه تجمعات و دید و بازدیدهای خانوادگی باید انتظار انفجار کرونایی انگلیسی و یوهانی را در روزهای پایانی سال داشته باشیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک در اغلب حوزه ها و مشاغل با روند کاهشی روبه رو شده است و عادی انگاری کووید ۱۹ مساله ای غیرقابل انکار است.

او گفت: طرح شهید سلیمانی از جمله عوامل مهمی است که تاکنون اجازه نداده تا موج چهارم کرونا در قم شلعه ورتر شود.

به گفته محبی، زحمات مرکز بهداشت قم و نیروهای طرح شهید سلیمانی در مسیر مبارزه با کرونا نادیده گرفته شده و تلاش های آنها در هیچ کجا دیده نمی شود و این افراد را به حق می توان سربازان گمنام سلامت نامید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این جلسه، بیان داشت: تا یکی از نزدیکان و اهل خانواده کسی به کرونا مبتلا نشود و او را از دست ندهد از میزان بی رحمی این ویروس و تلاش ها و نگرانی های شبانه روزی تیم بهداشت اطلاع واقعی پیدا نمی کند.

سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به روند صدور هنرکارت برای هنرمندان استان اضافه کرد: هزار و ۱۰۶ هنر کارت در مجموع در مرحله اول به هنرمندان استان در عرصه های مختلف هنری اهداء می شود.

نظر شما