شناسهٔ خبر: 45970141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۹۰ هکتار از اراضی کشاورری طارم زیر کشت پیاز می‌رود

زهرا فتحی

رئیس جهادکشاورزی طارم گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کاشت پیاز اختصاص یابد.

صاحب‌خبر -

مجتبی اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه عملیات کاشت پیاز در شهرستان طارم آغاز شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زارعی جاری حدود ۹۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت پیاز اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ نفر بهره‌بردار در حوزه کشت و کار این محصول فعال بوده و از این طریق کسب درآمد می‌کنند، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود کشاورزان طارمی حدود ۲۸۸۰ تن محصول پیاز در سال زراعی جاری از اراضی شهرستان برداشت و روانه بازار کنند.

این مسئول با یادآوری این مطلب که زمان برداشت این محصول در شهرستان طارم اوایل مرداد تا شهریورماه است، بیان کرد: رقم مورد کشت در این شهرستان از نوع رقم محلی طارم است که دارای عملکرد و کیفیت بسیار بالایی است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم متذکر شد: محصول تولیدی این شهرستان علاوه بر مصرف داخلی استان به استان‌های همجوار از جمله گیلان، قزوین، تهران و سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات انجام گرفته در خصوص کشت پیاز، تامین نهاده‌های مورد نیاز، برگزاری برنامه‌های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدیدهای کارشناسی و ارائه توصیه‌های فنی و نیز تنظیم بازار این محصول است.

انتهای پیام

نظر شما