شناسهٔ خبر: 45969790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

حضور خیریه شمیم مهرسبحان در سی سخت

محبوبه بخشایش‌نیا

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از حضور خیریه شمیم مهرسبحان در سی سخت خبر داد و عنوان کرد: گروه جهادی شمس و موسسه شمیم مهرسبحان(خیریه شمس) متشکل از تیم های مددکاری، هنری، توانمندسازی و اشتغال، روزهای نخست وقوع زلزله سی سخت از تهران عازم منطقه شدند.

صاحب‌خبر -

"نادیا صداقت" افزود: این گروه طی هماهنگی این دفتر با مشاور امور زنان و خانواده وزیر کشور و نهایتا دفتر امور زنان و خانواده استانداری تهران به ما معرفی و به منطقه زلزله زده عازم شدند و در همان بدو ورود نشستی با مهندس جمالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار داشتند که طی این نشست رهنمودهای لازم در خصوص وضعیت منطقه، میزان خسارت های وارده و نیازمندی های زلزله زدگان، از طرف ایشان به این گروه داده شد.
وی تصریح کرد: گروه جهادی شمس با حضور کارگروه ازدواج و جهیزیه و تیم عمرانی بومی در منطقه زلزله زده سی سخت علاوه بر شناسایی نقاط آسیب دیده و بررسی نیازهای مردم اقدام به تشکیل گروه های خاص با هدف رفع نیازهای لحظه ای مردم کردند.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه درنظر گرفتن کمبودهای بهداشتی در مواقع بحران، از مهمترین ضروریات است اظهار کرد: با همین هدف این گروه از تهران اقدام به خرید اقلام بهداشتی و البسه برای ٣٠٠ خانواده با تمرکز بر بانوان نموده و در زمان توزیع هم با بررسی نیازهای بانوان تلاش کردند سایر نیازها را تأمین کنند.
در ادامه " محمد نوری زاده" مدیرعامل خیریه شمیم مهرسبحان با بیان اینکه منطقه زلزله زده سی سخت جزو مناطق سردسیر است و این روزها سامانه بارش برف در منطقه بشدت فعال است تاکید کرد: ارائه خدمات به بیش از یکصد خانواده از نظر تجهیزات گرمایشی و حفاظتی وجزو اولویت های سفر گروه جهادی ما بود و به همین منظور از تهران اقدام به تهیه لوازم گرمایشی و چادر کرده بودیم که در منطقه توزیع شد.
وی با اشاره به مغفول ماندن کودکان آسیب دیده روحی و جسمی در مواقع بحران بیان کرد: با درنظر گرفتن همین مسئله ما در خیریه شمس گروهی مختص کودکان آسیب دیده تشکیل دادیم که در همین سفر هم همراهمان بودن این گروه با توزیع دستکش، کلاه و هدایا برای کودکان و نوجوانان و برگزاری تجمع های شادی تلاش کردند کودکان را حتی برای لحظه ای شاد کنند.
به گزارش ایسنا، مدیرعامل خیریه شمیم مهرسبحان خاطرنشان کرد: در مواقع بحران بر فعالان جهادی و گروه های مردمی ضروری است که با بررسی و شناسایی خانواده های آسیب دیده حجم نیازمندی ها را تعیین و نسبت به تهیه آن ها اقدام کنند و به همین منظور ما در گروه شمس با در نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی و انسانی خود به محض اطلاع از وقوع زلزله در منطقه حضور یافتیم.
انتهای پیام

نظر شما