شناسهٔ خبر: 45969511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۲ مکان ورزشی فاقد مجوز در خلخال پلمب شد

اردبیل _ ایرنا _ رئیس اداره سلامت محیط کار دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۲ باشگاه ورزشی فاقد مجوز در این شهرستان پلمب و به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ،علی ملکی روز دوشنبه در جریان برگزاری دوره آموزش متصدیان باشگاه‌های ورزشی دولتی و خصوصی خلخال از استمرار بازرسی و نظارت بر اماکن ورزشی خلخال خبرداد و اظهارکرد: داشتن کد رهگیری برای باشگاه‌های ورزشی دولتی و در اختیار بخش خصوصی برای ادامه فعالیت‌های ورزشی در شرایط کرونایی الزامی است.

او افزود: انجام فعالیت‌های ورزشی در باشگاه‌ها مستلزم همکاری متصدیان باشگاه‌ها و ورزشکاران در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی گفت: مجموعه فعالیت‌های ورزشی در اماکن ورزشی و باشگاه‌های دولتی و یا در اختیار بخش خصوصی تحت پوشش نظارت و بازرسی مستقیم گروه‌های واحد سلامت محیط کار قرار گرفته و به اماکنی که نسبت به پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه بودند، با هماهنگی ستاد قرارگاه زیستی این شهرستان تذکر کتبی داده شد.

ملکی با بیان اینکه ۹۰ درصد باشگاه‌های خصوصی خلخال استیجاری بوده و رعایت حداقل ظرفیت در این اماکن منجر به وارد شدن ضرر به صاحبان و متصدیان این باشگاه‌ها می‌شود، افزود: در سه ماه گذشته سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن ورزشی خلخال بطور قابل توجهی افزایش یافته و رضایت‌بخش بوده است.

او ضدعفونی اماکن در اختیار ورزشکاران ، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ، استفاده از ماسک و سایر موارد پیشگیرانه را از اقدامات این باشگاه‌ها ذکر کرد.

رئیس اداره سلامت محیط کار دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: استفاده از داروهای مکمل و نیروزا و همچنین استعمال دخانیات در اماکن ورزشی خلخال ممنوع بوده و در صورت مشاهده چنین مواردی با متصدیان باشگاه برخورد خواهد شد.

وی هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی برای متصدیان باشگاه‌ها ، مربیان و روسای هیات‌های ورزشی از سوی دانشکده علوم پزشکی با همکاری اداره ورزش و جوانان خلخال را ارتقای آگاهی دست‌اندرکاران ورزش منطقه و بروز کردن اطلاعات این افراد در نحوه برخورد با ویروس کرونا و انجام اقدامات پیشگیرانه از گسترش این بیماری در جامعه ورزشی ذکر کرد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

نظر شما