شناسهٔ خبر: 45969035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور:

جریان جهادی، مولفه قوی شدن کشور است

زنجان - ایرنا – رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: جریان جهادی کشور به عنوان نزدیکترین عرصه به دفاع مقدس، مولفه قوی شدن ایران اسلامی است.

صاحب‌خبر -

سردار محمد زهرایی روز دوشنبه در نشست هم فکری مجمع جهادگران استان زنجان افزود: هم اکنون نقشه راه ۱۰ ساله بسیج سازندگی تهیه و برای اجرا در سطح کشور ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه نقشه راه بسیج سازندگی شامل چند مولفه است، اظهار داشت: روح حاکم بر این نقشه تفکر و جریان جهادی است.

سردار زهرایی گفت: موضوع دیگر این است که ما از پروژه محوری و از کار مقطعی فاصله گرفتیم و به فعالیت طرحی طولانی مدت و با برنامه پیش رفتیم.

وی با بیان اینکه فعالیت های گروه‌های جهادی کشور در امور سازندگی و محرومیت زدایی طی چند سال اخیر ۹۵۰ برابر شده است، خاطرنشان کرد: گام های بعدی جریان جهادی در کشور تبدیل شدن به فناوری فرهنگی انقلابی و جبهه سازی است.

سردار زهرایی با بیان اینکه بسیج سازندگی و گروههای جهادی امتداد مردمی دستگاههای اجرایی هستند، گفت: در زمان حاضر ۴۲ هزار گروه جهادی با ۷۰۰ هزار عضو در سطح کشور فعالیت دارند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه این نهاد و گروه های جهادی به عنوان تسهیلگران اجرای امور در کنار دستگاههای اجرایی هستند، افزود: ما این کمک را به هر نهادی که بخواهد ارائه می دهیم و در این راستا با ۱۷ وزارتخانه و سازمان و نهاد در کشور تفاهم نامه همکاری امضا کردیم.

وی به راه اندازی صندوق های قرض الحسنه برای حمایت از  اشتغالزایی و کارآفرینی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این حرکت در جهت بستر سازی برای بانکداری اسلامی است.

سردار زهرایی با بیان اینکه تا کنون ۲۴ هزار صندوق قرض الحسنه در این راستا در کشور راه اندازی شده است، اظهار داشت: در مجموع یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در این صندوق ها عضویت دارند و طی ۲ سال گذشته پنج هزار میلیارد تومان گردش مالی پول پاک مردم در این صندوق ها بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰۷ هزار فرصت شغلی از سوی بسیج در کشور ایجاد شده است، افزود: نزدیک ۴۰ درصد این فرصت های شغلی با حمایت همین صندوق های قرض الحسنه محقق شده است.

به گزارش ایرنا در پایان این نشست، با حضور قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره)، تفاهم نامه همکاری بین بسیج سازندگی و کمیته امداد به منظور اشتغالزایی و توسعه کارآفرینی امضا شد.

نظر شما