شناسهٔ خبر: 45968514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح‌ ترافیکی استقبال از بهار در تبریز اجرا می‌شود

تبریز - ایرنا - معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: به منظور کاهش مشکلات ترافیکی در روزهای پایانی سال، طرح ترافیکی استقبال از بهار با همکاری پلیس راهور اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهدی یوسفی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی با پلیس راهور استان برای ایجاد نظم ترافیکی در معابر شهری، افزود: ارایه این راهکارها برای تسهیل عبور و مرور شهروندان و رفع مشکلات ترافیک شبکه معابر سطح شهر و مبادی ورودی تبریز انجام می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن روزهای پایانی سال و افزایش ترافیک معابر شهری بخصوص در هسته مرکزی شهر، ایجاد تعامل بیشتر بین پلیس راهور و زیرمجموعه های حمل و نقل درونشهری برای مدیریت ترافیک و روان سازی آن و افزایش نظم و انضباط در عبور و مرور در سطح شهر بسیار با اهمیت است.

یوسفی، ادامه داد: برخورد قانونی پلیس راهور با تخلفات طرح زوج و فرد و طرح LEZ، پارک‌های دوبله حاشیه خیابان، توقف خودروهای شخصی در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و محل‌های توقف ممنوع و نیز مدیریت هوشمند عبور و مرور در تقاطع ها تاثیر مهمی در کاهش ترافیک در این روزها خواهد داشت.

رییس پلیس راهور آذربایجانشرقی گفت: همکاری و پشتیبانی فنی و ترافیکی معاونت حمل و نقل شهرداری تبریز و تجهیز معابر مهم سطح شهر به دوربین‌های ثبت تخلفات ترافیکی و اجرای طرح‌های مختلف مانند LEZ و طرح زوج و فرد در سالیان اخیر،  تاثیر زیادی در ایجاد نظم و روان سازی ترافیکی داشته است.

سرهنگ یونس منفرد، افزود: همکاری دو جانبه پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز و تلاش دوچندان نیروهای پلیس و پرسنل این معاونت در روان سازی و مدیریت ترافیک روزهای پایانی سال تاثیر بسزایی ایفا خواهد کرد.

طرح استقبال از بهار ۱۴۰۰ با پاکسازی روزانه و گسترده معابر در تبریز اجرا می شود

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز با اشاره به اجرای گسترده طرح استقبال از بهار ۱۰۰ و پاکسازی روزانه معابر شهر در تمامی مناطق دهگانه شهرداری گفت: عملیات پاکسازی معابر شهر در طول ۲۰ روز در تمامی مناطق و نواحی شهری بر اساس برنامه اعلامی در حال اجراست و ناظران ستادی نیز به صورت مستمر از محل های مورد پاکسازی طبق برنامه اعلامی بازدید می کنند.

محمدرضا قربانیان تبریزی افزود: نیروهای خدمات شهری مناطق دهگانه شهرداری تبریز همزمان با پاکسازی معابر شهر، پاکسازی و شستشوی کامل جداول و نرده ها سطح حوزه های مناطق دهگانه را در دستور کار دارند.

وی با تاکید بر تنظیف،  گندزدایی و پاکسازی جای باکس ها و باکس های زباله در مناطق دهگانه اظهار داشت: شستشو دادن کانال ها،  آبروها و معابر سطح حوزه و گندزدایی، ضدعفونی و پاکسازی محل های جای باکس و خود باکس ها از برنامه های نیروهای خدمات شهری در ایام اجرای طرح استقبال از بهار ۱۴۰۰ است.

قربانیان تبریزی با تاکید بر رسیدگی و رفع مشکلات ایستگاه های اتوبوس در سطح حوزه ها ادامه داد: ضروری است شستشوی خودروهای حامل زباله و رسیدگی به وضعیت ظاهری خودروها نیز مورد توجه نیروهای خدمات شهری در مناطق دهگانه شهرداری تبریز قرار گیرد.

طرح استقبال از بهار ۱۴۰۰ به صورت گسترده در مناطق دهگانه شهرداری تبریز از هفته دوم اسفند تا پایان سال جاری اجرا می شود.  

نظر شما